Quote from Guest on 30 June 2011, 07:15För ca 3 år sen bestämde jag mig för att börja springa.
Tror att jag gick ut för hårt. Stretchade inte innan och värmde ej upp mer än att jag cyklade 2 km till spåret.
Sen sprang jag 3 km så fort jag orkade.
Gjode detta 2 ggr innan jag började få ont enl.
För ca 3 år sen bestämde jag mig för att börja springa.
Tror att jag gick ut för hårt. Stretchade inte innan och värmde ej upp mer än att jag cyklade 2 km till spåret.
Sen sprang jag 3 km så fort jag orkade.
Gjode detta 2 ggr innan jag började få ont enl.
Quote from Funbeat user on 30 June 2011, 07:25Excentriska tåhävningar är det som gäller!! Massor, dagligen. Sök på Funbeat eller nätet för program m.m. Här är smärta acceptabel, däremot bör du undvika att springa om det gör ont.
Excentriska tåhävningar är det som gäller!! Massor, dagligen. Sök på Funbeat eller nätet för program m.m. Här är smärta acceptabel, däremot bör du undvika att springa om det gör ont.
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 10:02Varför inte börja med raska promenader om det funkar utan smärta? Gå även till en sjukgymnast som får kika på om vad problemet är.
Varför inte börja med raska promenader om det funkar utan smärta? Gå även till en sjukgymnast som får kika på om vad problemet är.
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 10:50Hej Oskar, ser inte var du bor MEN om du bor i Sthlms närhet kan jag varmt rekommendera Access Rehab, en grupp riktigt duktiga naprapater och sjukgymnaster som har en tydlig sport/idrott och tränings profil. Deras mål med mig var "du skall kunna springa o
Hej Oskar, ser inte var du bor MEN om du bor i Sthlms närhet kan jag varmt rekommendera Access Rehab, en grupp riktigt duktiga naprapater och sjukgymnaster som har en tydlig sport/idrott och tränings profil. Deras mål med mig var "du skall kunna springa o