Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i foten
You need to log in to create posts and topics.

Ett andra inlägg om krämpor inom kort tid (#)

Jag var ute och sprang i skogen i lördags, när jag sedan tog av mig skon så hade jag rejält ont i ytterbenet på foten. (det ben som ligger längst ut på foten som man går på,mellan lilltån och hälen).

Jag har

Jag hade så efter maran förra året, i en hel vecka - och hade dessutom en läkartid den veckan, så jag passade på att fråga. Hon sa iallafall att det bara var en överanträngning, jag hade belastat för mycket och för länge. Men du skriver inte hur länge du

Ja det skulle ju kunna vara det...saken är den att jag inte var i närheten av en mara...jag sprang i ca 25 min 😉

kanske kan vara det även om jag inte sprang så mycket på en gång...har precis kommit igång med löpning och inlines på "allvar" i mina mått

Var det på undersidan av foten smärtan sitter eller exakt på sidan eller ovansidan?

det är på undersidan av foten som gör ont...mest när jag skjuterifrån efter ett steg.

Har en liknande grej som kommer när jag kört för mycket snabbhet ett tag. Jag tar en vila 4-7 dagar så brukar det försvinna.

Jag brukar ibland få ont i "köttet" på utsidan av fotsulan, mellan lilltåbasen och hälen. Why?

Det verkar som det "bara" är en vävnadsansträngning. . Men foten svullar ju upp under aktivitet så det kan ju vara att huden kommit i kläm längst ut där sulan slutar. Lite smärta härdar en:)