Quote from Guest on 6 April 2008, 18:17Hej, jag har fått ont i foten och tänkte att någon av er kanske kan upplysa mig om vad som är fel och vad jag ska göra för att foten ska bli bra.
Jag har ont på "ytterkanten" av foten och det onda har sakta men säkert vandrat bakåt mot hälen. Det har var
Hej, jag har fått ont i foten och tänkte att någon av er kanske kan upplysa mig om vad som är fel och vad jag ska göra för att foten ska bli bra.
Jag har ont på "ytterkanten" av foten och det onda har sakta men säkert vandrat bakåt mot hälen. Det har var
Quote from Funbeat user on 6 April 2008, 18:27Pia
För att få korrekt hjälp bör Du söka en sjukgymnast. Jag har samma bekymmer (plus vaden) efter en överansträngning och sökte, efter att ha fått tips & stöd här på FB, hjälp hos sjukgymnast. Diagnosen i mitt fall var överansträngning kopplat till för
Pia
För att få korrekt hjälp bör Du söka en sjukgymnast. Jag har samma bekymmer (plus vaden) efter en överansträngning och sökte, efter att ha fått tips & stöd här på FB, hjälp hos sjukgymnast. Diagnosen i mitt fall var överansträngning kopplat till för
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 15:18Har liknande problem men med silikoninlägg (köpta på intersport) i skorna alltid så håller jag det onda nästan borta. Var hos läkaren i dag och han sa att det inte fanns så mycket att göra en att vänta , det är en överansträngning som ska försvinna av sig
Har liknande problem men med silikoninlägg (köpta på intersport) i skorna alltid så håller jag det onda nästan borta. Var hos läkaren i dag och han sa att det inte fanns så mycket att göra en att vänta , det är en överansträngning som ska försvinna av sig
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 15:40Har precis råkat ut för samma sak (tror jag). Trodde först att jag snörat åt skon för hårt men det släppte inte. Kunde knappt gå på morgonen. Gick till en allmänläkare som konstaterade belastningsskada, fick tipset att använda Eeze. Nu, efter en vecka, är
Har precis råkat ut för samma sak (tror jag). Trodde först att jag snörat åt skon för hårt men det släppte inte. Kunde knappt gå på morgonen. Gick till en allmänläkare som konstaterade belastningsskada, fick tipset att använda Eeze. Nu, efter en vecka, är
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 20:28Har du bra skor utprovade efter din löpstil?
Hade typ samma problem som dig,ont på utsidan och kunde knappt gå på foten. Vilade nån vecka så blev det bra men gick sen till löplabbet och provade ut ett par bredare med bättre dämpning. Har sen dess aldrig h
Har du bra skor utprovade efter din löpstil?
Hade typ samma problem som dig,ont på utsidan och kunde knappt gå på foten. Vilade nån vecka så blev det bra men gick sen till löplabbet och provade ut ett par bredare med bättre dämpning. Har sen dess aldrig h
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 10:04För 4-5 veckor sen hade jag en liten svullnad på trampdynan nednför vänster lilltå. Skitsamma tänkte jag och sprang ändå i mina nya rätt smala skor. Sen var hela sidan svullen och blå. Har haft problem sen dess och kunde inte springa alls på 3-4 veckor. N
För 4-5 veckor sen hade jag en liten svullnad på trampdynan nednför vänster lilltå. Skitsamma tänkte jag och sprang ändå i mina nya rätt smala skor. Sen var hela sidan svullen och blå. Har haft problem sen dess och kunde inte springa alls på 3-4 veckor. N
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 10:06Lite pedikyr av någon som kan något är alltid bra som cyklist/löpare.
De kan ge många råd.
Lite pedikyr av någon som kan något är alltid bra som cyklist/löpare.
De kan ge många råd.
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 10:10Ja lite tips på hur man ska sköta fötterna, med fil o fotbad, skulle ju inte skada...
Ja lite tips på hur man ska sköta fötterna, med fil o fotbad, skulle ju inte skada...
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 10:29Tack för era tips!
Jag köpte mina skor i januari på Löplabbet, så de är nya men irelativt insprugna och utprovade efter mina fötter och springstil.
Foten har faktiskt blivit bättre, jag har inte sprungit och försökt att cykla till/från jobbet för att in
Tack för era tips!
Jag köpte mina skor i januari på Löplabbet, så de är nya men irelativt insprugna och utprovade efter mina fötter och springstil.
Foten har faktiskt blivit bättre, jag har inte sprungit och försökt att cykla till/från jobbet för att in
Quote from Funbeat user on 8 April 2008, 11:12Balansplatta har varit jättebra för mig! Stukade foten rätt illa för några år sedan, och med min balansplatta så blev jag snabbt "stabilare" i foten i allafall!
Balansplatta har varit jättebra för mig! Stukade foten rätt illa för några år sedan, och med min balansplatta så blev jag snabbt "stabilare" i foten i allafall!