Quote from Guest on 20 December 2009, 09:00Jag har sprungit i snitt 1 mil 2, ibland 3, gångeri veckan i ett års tid nu. Mestadels ute men emellanåt på löpband. Jag brukar värma upp med 10-20 minutrs löpband innan styrkeräning.
Jag har hyfsat nya skor, jättesköna och lätta.Senaste 3 gångerna jag
Jag har sprungit i snitt 1 mil 2, ibland 3, gångeri veckan i ett års tid nu. Mestadels ute men emellanåt på löpband. Jag brukar värma upp med 10-20 minutrs löpband innan styrkeräning.
Jag har hyfsat nya skor, jättesköna och lätta.
Senaste 3 gångerna jag
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 09:10Jag har råkat ut för liknande och det visade sig då att det var ett ben i foten som hoppat lite snett. En kiropraktor fixade detta på ca 1 min. Inte säkert att du lider av samma sak, men det kan vara en möjlig orsak.
Jag har råkat ut för liknande och det visade sig då att det var ett ben i foten som hoppat lite snett. En kiropraktor fixade detta på ca 1 min. Inte säkert att du lider av samma sak, men det kan vara en möjlig orsak.
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 09:38Knyter Du skorna för hårt?
Har nån enstaka gång känt av liknande obehag trots att skorna varit ganska fluffiga ovanpå foten. Prova att knyta upp skorna så mycket det går, och dra bara åt dem så att de sitter hyfsat kvar på foten, och så spring ett tag o
Knyter Du skorna för hårt?
Har nån enstaka gång känt av liknande obehag trots att skorna varit ganska fluffiga ovanpå foten. Prova att knyta upp skorna så mycket det går, och dra bara åt dem så att de sitter hyfsat kvar på foten, och så spring ett tag o
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 15:09Tack. 🙂
G-man: hade du gjort nåt särskilt för att benent hoppade snett? (Jag är ju ganska lugn av mig 😉 , men det är ju iofs säkert ganska små ben i fötterna. )
Johan: ja, knyter iofs åt lite mer just kring mitt-foten, dock inte hårt, men visst verkar
Tack. 🙂
G-man: hade du gjort nåt särskilt för att benent hoppade snett? (Jag är ju ganska lugn av mig 😉 , men det är ju iofs säkert ganska små ben i fötterna. )
Johan: ja, knyter iofs åt lite mer just kring mitt-foten, dock inte hårt, men visst verkar
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 20:01Njae, en vecka borde vara mer än tillräckligt för de flesta mindre åkommor.
För egen del kan det ta hur lång tid som helst för att mindre åkommor ska gå bort HELT. Det går alltid att känna efter lite till, och då gör det alltid litelite ont, är litelite
Njae, en vecka borde vara mer än tillräckligt för de flesta mindre åkommor.
För egen del kan det ta hur lång tid som helst för att mindre åkommor ska gå bort HELT. Det går alltid att känna efter lite till, och då gör det alltid litelite ont, är litelite
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 12:14verkar jag ojja mig? 🙂 J
ag tycker inte det, hade det krävt en ansträngning att känna det hade jag nog känt mig nötkärnefrisk. Just sabbat en axel för att jag inte låtsades om att jag hade ont.
Ska iallafall komplettera med dubbad löpning, om det kan va
verkar jag ojja mig? 🙂 J
ag tycker inte det, hade det krävt en ansträngning att känna det hade jag nog känt mig nötkärnefrisk. Just sabbat en axel för att jag inte låtsades om att jag hade ont.
Ska iallafall komplettera med dubbad löpning, om det kan va
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 13:13Näe, Du verkar inte ojja Dig om Du frågar mig. 🙂
Smärta kan vara på olika sätt.
En del smärta tror jag kan bero på nåt som har varit, typ träningsvärk. Den går nog att träna bort, genom att man försiktigt struntar i den och tränar ändå.
Men en del s
Näe, Du verkar inte ojja Dig om Du frågar mig. 🙂
Smärta kan vara på olika sätt.
En del smärta tror jag kan bero på nåt som har varit, typ träningsvärk. Den går nog att träna bort, genom att man försiktigt struntar i den och tränar ändå.
Men en del s
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 13:45Liknar samma problem som jag har. Kan bero på att det blir för trångt i skorna som gör att mjukdelarna mellan benen i foten kommer i kläm och blir inflammerade.
Testa köpa bredare skor, eller så kan du prova att inte snöra i första hålen på skorna. Det ka
Liknar samma problem som jag har. Kan bero på att det blir för trångt i skorna som gör att mjukdelarna mellan benen i foten kommer i kläm och blir inflammerade.
Testa köpa bredare skor, eller så kan du prova att inte snöra i första hålen på skorna. Det ka
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 15:54Var jag som du skulle jag kolla upp det bums! T.ex. hos en naprapat/sjukgymnast med idrottsinriktning (kan rekommendera Stockholms rehabklinik om du bor i Stockholm). För 9 veckor sedan drabbades jag plötsligt av smärta i foten ute på ett långpass. Jag va
Var jag som du skulle jag kolla upp det bums! T.ex. hos en naprapat/sjukgymnast med idrottsinriktning (kan rekommendera Stockholms rehabklinik om du bor i Stockholm). För 9 veckor sedan drabbades jag plötsligt av smärta i foten ute på ett långpass. Jag va
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 10:20komplettering: igår höll jag mig varm när barnen lekte i snön med 20 minuters lätta hopp på stället, lite allmänt trippande och några skutt hit och dit och 1 timme senare var foten helt kass, haltar idag och får knappt på skon, då det kräver lite vick...
komplettering: igår höll jag mig varm när barnen lekte i snön med 20 minuters lätta hopp på stället, lite allmänt trippande och några skutt hit och dit och 1 timme senare var foten helt kass, haltar idag och får knappt på skon, då det kräver lite vick...