Quote from Guest on 6 August 2010, 22:35Jag får ont precis där låret/benet går ihop med höften(på utsidan) när jag springer och särskilt i uppförsbackar. Är det någon som har samma problem? Vad beror det på och hur blir jag av med det?
Jag får ont precis där låret/benet går ihop med höften(på utsidan) när jag springer och särskilt i uppförsbackar. Är det någon som har samma problem? Vad beror det på och hur blir jag av med det?
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 22:45skulle kunna bero på skorna..håller själv på att prova ut nya skor med stöd för pronation..någon mllimeter mer eller mindre nivå inne i skon kan orsaka skador i knän och höfter./jonas
skulle kunna bero på skorna..håller själv på att prova ut nya skor med stöd för pronation..någon mllimeter mer eller mindre nivå inne i skon kan orsaka skador i knän och höfter./jonas
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:27Om det gör ont precis på en benbit så är det nog trochanterit, d.v.s. inflammation i en slemsäck och kanske benhinna på förlängningen av lårbenshalsen, vanligt och går att behandla.
Om det gör ont precis på en benbit så är det nog trochanterit, d.v.s. inflammation i en slemsäck och kanske benhinna på förlängningen av lårbenshalsen, vanligt och går att behandla.
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:43Kan mycket möjligt vara en inflammation, skall kolla upp det.
Känns som det gör ont vid höftkulan, eller en muskel på utsidan. Det har även börjat göra ont då jag inte springer exempelvis i uppförbackar och i trappor m.m. Jag kan fortfarande springa och g
Kan mycket möjligt vara en inflammation, skall kolla upp det.
Känns som det gör ont vid höftkulan, eller en muskel på utsidan. Det har även börjat göra ont då jag inte springer exempelvis i uppförbackar och i trappor m.m. Jag kan fortfarande springa och g
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 14:17Inte för att jag vill skrämmas men jag ignorerade smärta på utsidan höften och fortsatte träna. Nu har jag trochanterit i båda höfterna. Trots flera kortisonsprutor, akupunktur, anti-inflammatorisk medicin i två månader och tre månaders vila har jag inte
Inte för att jag vill skrämmas men jag ignorerade smärta på utsidan höften och fortsatte träna. Nu har jag trochanterit i båda höfterna. Trots flera kortisonsprutor, akupunktur, anti-inflammatorisk medicin i två månader och tre månaders vila har jag inte
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 16:24Var kollar man upp en sådan sak?
Var kollar man upp en sådan sak?
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 16:26Har också problem med höften när jag springer och efteråt. Ska till Access Rehab på Sveavägen och hoppas kunna ställa lite frågor där, de är väldigt löpinriktade. http://www.accessrehab.se/
Googlade lite på trochanterit och hittade bl.a. detta http://www
Har också problem med höften när jag springer och efteråt. Ska till Access Rehab på Sveavägen och hoppas kunna ställa lite frågor där, de är väldigt löpinriktade. http://www.accessrehab.se/
Googlade lite på trochanterit och hittade bl.a. detta http://www
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 18:22En ortoped eller sjukgymnast, gärna med inriktning på idrottsskador, kan ställa diagnos. Jag fick till slut en magnetkamera-undersökning för att utesluta andra orsaker och där syntes inflammationen tydligt. Men det görs nog bara om det är långvariga besvä
En ortoped eller sjukgymnast, gärna med inriktning på idrottsskador, kan ställa diagnos. Jag fick till slut en magnetkamera-undersökning för att utesluta andra orsaker och där syntes inflammationen tydligt. Men det görs nog bara om det är långvariga besvä
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 18:42Om det känns som att det är något som "knäpper" eller "hoppar till" i varje steg precis vid höftkulan så är det kanske samma problem som jag har. Jag börjar få ont i höften när jag sprungit några kilometer och det känns mest i uppförsbackarna.
Jag har in
Om det känns som att det är något som "knäpper" eller "hoppar till" i varje steg precis vid höftkulan så är det kanske samma problem som jag har. Jag börjar få ont i höften när jag sprungit några kilometer och det känns mest i uppförsbackarna.
Jag har in
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 21:50Känns som det knäpper och hoppar lite vid varje steg som nämns fast jag har lite ont hela tiden. Får kanske kolla upp det så det inte blir värre, börjar bli lite orolig, även om 14km kändes ganska bra idag.
Känns som det knäpper och hoppar lite vid varje steg som nämns fast jag har lite ont hela tiden. Får kanske kolla upp det så det inte blir värre, börjar bli lite orolig, även om 14km kändes ganska bra idag.