Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningont i höfterna
You need to log in to create posts and topics.

jag har alltså ont i höfterna när jag springer, och de börjar nästan direkt.
och sen så har jag ont i flera dagar. Stretching hjälper inte.
och smärtan är konstant och väldigt specifikt inriktad. som om man kört in en tunn nål in på baksidan av höftskålen

Vad som är orsaken vet jag inte, men jag känner igen symptomen. I mitt fall är var den troliga orsaken gymövningar då problemen började ungefär en månad efter en förändring där, och när jag väl hade listat ut det blev jag av med dem på ett par veckor när

Jag hade också jätte ont i höfterna för ett tag sedan. Känner igen precis det du beskriver. Jag gick till en sjukgymnast och fick "ström behandling" två gånger i veckan i ett par veckor. Utöver det fick jag träningsövningar för att träna upp musklerna kri

gymövningarna har inte förändrats på över ett år. och jag tränar inte ben på gymmet alls.
så det kan ju inte vara de då.
och inlägg i skorna.. jag har ju aldrig behövt de tidigare, och jag springer ändå bara max 2 gånger i veckan.
men å andra sidan kans

Det är inte så att du "sitter ner" när du springer och därav får överansträngda höftmuskler?

Med sitter ner menar jag att istället för att springa med någorlunda hög höft och skjuta fram höften och räta ordentligt på den sjunker ihop med överkroppen och

Att du får ont direkt ghör att jag tvekar på att det kan vara det jag hade för några år sedan men du kan i alla fall prova med att stretcha ut ITB-senan ordentligt.

Jag brukar stå vid kortändan på min soffa. Jag lägger upp benet på armstödet, vikt så a

Forumdiagnoser i all ära, men varför inte gå till en bra fysioterapeut?

Eller en naprapat.
Jag har haft problem med höften, det började under långpass och sedan kände jag av det tidigare och tidigare. Naprapaten konsterade att jag var lite sned i ryggen, och det orsakade smärtan i höften.
Efter två, tre besök med massage och

jag har samma problem.
men jag har inflammation i höften, finns inte så mycket man kan göra åt saken..
det gör ont, men man får stå ut.. (t-)