Quote from Guest on 12 May 2009, 10:03Jag undrar om någon vet något om följande:
Ont under fötterna, både i hälarna och trampdynorna på kvällarna.Jag har bara varit in och pratat med löplabbet som trodde att
hålfoten behövde stöd, dvs med ett inlägg så skulle allt bli mycket bättre.Jag h
Jag undrar om någon vet något om följande:
Ont under fötterna, både i hälarna och trampdynorna på kvällarna.
Jag har bara varit in och pratat med löplabbet som trodde att
hålfoten behövde stöd, dvs med ett inlägg så skulle allt bli mycket bättre.
Jag h
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 10:13Tjo!
Antar att du lider av något som känns lite som att kliva på ett häftstift...
Jag lider av samma åkomma sedan typ en dryg månad. Jag skaffade ilägg (sjukt dyra = 1800kr) och gick till naprapat (ganska billigt 500kr)
Mina erfarenheter:
Ilägg "stabil
Tjo!
Antar att du lider av något som känns lite som att kliva på ett häftstift...
Jag lider av samma åkomma sedan typ en dryg månad. Jag skaffade ilägg (sjukt dyra = 1800kr) och gick till naprapat (ganska billigt 500kr)
Mina erfarenheter:
Ilägg "stabil
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 10:17Ojoj.
Notera att jag INTE är utbildad på något sätt utan talar efter egna erfarenheter. Ta det för vad det är 😉
Ojoj.
Notera att jag INTE är utbildad på något sätt utan talar efter egna erfarenheter. Ta det för vad det är 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2009, 19:36Viktig detalj, plantar fascit och hälsporre är INTE samma sak.
Viktig detalj, plantar fascit och hälsporre är INTE samma sak.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 09:23Tack.
Det var det jag misstänkte angående inläggen, men jag har
svårt att se sambandet mellan överanstängd vad och ont under fötterna,
jag har inga problem med vaderna, bara under fötterna.
Tåhävningar gör jag sällan men jag får ta mig i kragen och bör
Tack.
Det var det jag misstänkte angående inläggen, men jag har
svårt att se sambandet mellan överanstängd vad och ont under fötterna,
jag har inga problem med vaderna, bara under fötterna.
Tåhävningar gör jag sällan men jag får ta mig i kragen och bör
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 21:27"...jag har
svårt att se sambandet mellan överanstängd vad och ont under fötterna..."En av vadmusklerna har ett fäste under foten, därav kopplingen vad/undersida fot.
"...jag har
svårt att se sambandet mellan överanstängd vad och ont under fötterna..."
En av vadmusklerna har ett fäste under foten, därav kopplingen vad/undersida fot.
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 08:33det finns tydliga korrelationer mellan triceps suraes (vadmusklernas) funktion och tryck under foten. ju stramare vadmuskulatur man har ju mer ökar belastningen på undersidan av framfoten. ett enkelt test man kan genomföra är "lunge-test". hitta en vägg,
det finns tydliga korrelationer mellan triceps suraes (vadmusklernas) funktion och tryck under foten. ju stramare vadmuskulatur man har ju mer ökar belastningen på undersidan av framfoten. ett enkelt test man kan genomföra är "lunge-test". hitta en vägg,