Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningont i hälen.
You need to log in to create posts and topics.

spelade innebandy 70 min som vanligt en gång i veckan. dan efter ont i hälen. efter 4 dagar lite bättre. körde spinning igår,kände inget i hälen. rakt under hälen
gör det ont. vad kan det vara? vad kan man göra? mvh per strengbom

Ingen aning men de här:
http://www.swissmasai.se/
Verkar vara lösningen på allehanda problem 🙂

Finns nåt som heter hälsporre. Då ska det tydligen göra ont under hälen. :@

Kanske nån av de mer pålästa här, vet nåt om det.

Jag har haft hälsporre och det gjorde ont under hälen. Rejält ont. Kunde nästan inte gå tillslut. Jag gick till sjukgymnasten på jobbet som knådade o knådade och tipsade om nån gummisak som man gör hål i för "sporren" för att lätta på trycket så att säga,

tack för tipsen. får se vad jag ska göra.hoppas det inte är hälsporre men verkar misstänkt lik. mvh per s

Vad hade du gjort på dagen? Ovanligt mycket gå o stå? Jag tänker på överansträngning...

Minns att för länge sen, på nittonhundratalet, när jag gick i lågstadiet, så var det väldigt vanligt att få ont i hälarna (liksom i hälkudden under hälbenet) på vårar

Per,

Gör det ont under hälen särskilt när du suttit stilla ett tag och ska resa dig upp och gå? Och det ömmar precis på en lokal punkt under hälen?
Det sitter ett brett stort ligament som går mellan hälen där du har ont och ut till framfoten. Detta kan b