Quote from Guest on 9 October 2013, 10:18Min dotter som är 9 år har nyligen börjat klaga över att hon har ont i hälen. Jag har förstått att det inte är särskilt ovanligt bland fysiskt aktiva barn i hennes ålder men frågan är vad som är bäst. Hon är normalviktig, går ToR till skolan varje dag ca
Min dotter som är 9 år har nyligen börjat klaga över att hon har ont i hälen. Jag har förstått att det inte är särskilt ovanligt bland fysiskt aktiva barn i hennes ålder men frågan är vad som är bäst. Hon är normalviktig, går ToR till skolan varje dag ca
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 10:28Jag köpte i somras till min fotbolsspelande 12-åring och han blev av med det mesta av besvären ganska snabbt.
Lite smärta kan han fortfarande få ibland men inte så att han behövt kliva av träningen som det var ett tag.
Jag köpte i somras till min fotbolsspelande 12-åring och han blev av med det mesta av besvären ganska snabbt.
Lite smärta kan han fortfarande få ibland men inte så att han behövt kliva av träningen som det var ett tag.
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 10:30Jag hade det problemet när jag var liten och spelade fotboll, fick dock ont under själva aktiviteten i hälen då.
Köpte några hälinlägg på intersport och körde med i fotbollskorna. Blev av med problemet ganska omgående. 🙂 Hade nog bara iläggen i ett par
Jag hade det problemet när jag var liten och spelade fotboll, fick dock ont under själva aktiviteten i hälen då.
Köpte några hälinlägg på intersport och körde med i fotbollskorna. Blev av med problemet ganska omgående. 🙂 Hade nog bara iläggen i ett par
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 11:10Detta verkar vara jättevanligt. Min 11 åring har likadant liksom flera av hans kompisar som spelar fotboll och innebandy. Var hos en läkare som rekommenderade sk heel cups som du beskriver. De som jag köpte på Intersport glappar lite eftersom de inte fyll
Detta verkar vara jättevanligt. Min 11 åring har likadant liksom flera av hans kompisar som spelar fotboll och innebandy. Var hos en läkare som rekommenderade sk heel cups som du beskriver. De som jag köpte på Intersport glappar lite eftersom de inte fyll
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 12:12Är detta någon form av "hälsporre" (plantar fasciit)?
Är detta någon form av "hälsporre" (plantar fasciit)?
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 12:52Magnus H:
Nej, jag har vädligt svårt att tro det. Enligt infon på vårdguiden verkar det ju snarare vara ett ganska vanligt problem hos barn i den åldern.Vet ej hur vanligt det är med PF i den åldern. Däremot har jag själv haft problem med PF från och
Magnus H:
Nej, jag har vädligt svårt att tro det. Enligt infon på vårdguiden verkar det ju snarare vara ett ganska vanligt problem hos barn i den åldern.
Vet ej hur vanligt det är med PF i den åldern. Däremot har jag själv haft problem med PF från och
Quote from Catharina Brattlin on 9 October 2013, 12:53Min son, idag 14 år och aktiv inom både handboll och fotboll sen femårsåldern, har haft de här bevären av och till de senaste åren när både träningsmängd och matcher har ökat. Han BOR dessutom i sina vita Converse. 🙂
Jag har, istället för inlägg (han v
Min son, idag 14 år och aktiv inom både handboll och fotboll sen femårsåldern, har haft de här bevären av och till de senaste åren när både träningsmängd och matcher har ökat. Han BOR dessutom i sina vita Converse. 🙂
Jag har, istället för inlägg (han v
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 16:00Är ingen expert på ämnet men tänker spontant att smärtan kanske beror på att hälsenan inte hinner med när underbenen växer. Dvs att den blir för kort under en kortare eller längre period, och att det sedan löser sig automatiskt när hela kroppen växt ikapp
Är ingen expert på ämnet men tänker spontant att smärtan kanske beror på att hälsenan inte hinner med när underbenen växer. Dvs att den blir för kort under en kortare eller längre period, och att det sedan löser sig automatiskt när hela kroppen växt ikapp
Quote from Funbeat user on 9 October 2013, 23:16Skulle ju kunna var: http://ifk-kliniken.orthocenter.se/sv/vi-behandlar/fot/haglunds-sjukdom
Skulle ju kunna var: http://ifk-kliniken.orthocenter.se/sv/vi-behandlar/fot/haglunds-sjukdom
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 08:44Det var inte det min son hade iaf. Ingen svullnad och ingen smärta vid tryck... och det hjälpte med ett extra inlägg i hälen.
För övrigt funkade exekt samma sorts inlägg utmärkt på mig själv när jag i 25-årsåldern fick ont i benhinnorna varje gång vi bytt
Det var inte det min son hade iaf. Ingen svullnad och ingen smärta vid tryck... och det hjälpte med ett extra inlägg i hälen.
För övrigt funkade exekt samma sorts inlägg utmärkt på mig själv när jag i 25-årsåldern fick ont i benhinnorna varje gång vi bytt