Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i hålfoten
You need to log in to create posts and topics.

Efter att under semestern gått i mestadels sandaler eller liknande så har jag fått rejält ont i senan som förbinder vänster stortå och häl och går i hålfoten.
Varje gång jag belastar denna via att skjuta ifrån eller stå på tårna gör det oerhört ont. Jag

Brukar själv från och till känna av överansträngning vid hålfoten. Jag rullar foten över en golfboll ett par gånger i veckan. Detta kan förvisso göra ont som f*n första gångerna men det släpper.....

När jag var iväg och fick en knäled kollad fick jag också höra att hålfoten med åren blir klenare. Dvs det blir viktigare att ha skosulor som bygger upp hålfoten riktigt. Effekten av det blir att foten plattas ned när foten landar, instinktivt pressar upp

Tack för tipsen. Robert, det med golfbollen känns vågat med tanke på hur ont jag har när jag trycker där. Fick du denna övning rekomenderad av en läkare eller dyl?
Jag har nu även testat att spinna och det går riktigt bra för med spinningskor belastas int

Har du ont på morgonen innan du kommit igång?
Låter lite liknande de ptoblem jag hade med Plantar Fashitis eller något, dvs senan från hälsenan och under foten.

Mycket stretch krävs men det går att häva, ju fortare man startar desto bättre 🙂

Tack Kent.
Nej jag har inte speciellt ont på morgonen utan alltid när jag belastar/skjuter ifrån eller trycker med tummen i hålfoten.
Jag sökte runt på nätet för mer info kring "Plantar Fasciitis" som du beskrev och det verkar inte vara detta jag har. Här

Urban,
Nix har inte konsulterat någon läkare för detta. Tror jag läste någonstans om det på Internet. Som du själv konstaterar så gör det ont när man trycker lite lätt på senan. Smärtan blir givetvis värre när man rullar foten över en golfboll, men härd

Hej hur har det gått med foten ? Nyfiken då jag har samma problem plus att jag har ont i främmre trampdynan. Jag har varit hos läkare och gjort en MR men den visade inget. Har gjort iläggssulor, men dom kan jag inte ha, då sticker det i hela foten. Haft s

Först av allt vill jag tacka alla för de goda råden.
Jag har blivit något bättre och har planerat att testa ett kort löppass på tisdag om det inte blir värre.

Jag har kört med golfbollar, stretch, voltaren och ett ankelskydd.
Golfbollen gjorde ont så in