Quote from Guest on 4 April 2011, 10:04Hej,
Min son var ute och sprang i sina nya skor i fredags och fick ont i hälsenan. Skorna har samma märke och storlek som han haft förut. Han tränar rätt mycket så någon klassisk nybörjar-överbelastning borde det väl inte vara.
Någon med liknande erfare
Hej,
Min son var ute och sprang i sina nya skor i fredags och fick ont i hälsenan. Skorna har samma märke och storlek som han haft förut. Han tränar rätt mycket så någon klassisk nybörjar-överbelastning borde det väl inte vara.
Någon med liknande erfare
Quote from Lars Breström on 4 April 2011, 10:14Många skor har en förstärkt hälkappa som kan trycka på och irritera hälsenan.
Jag plockar alltid bort plastförstärkningen i mina skor.
Det kan vara svettigt att skära i sina nya dojjor, men det är ett enkelt ingrepp.Kolla in hur man gör:
http://www.lopa
Många skor har en förstärkt hälkappa som kan trycka på och irritera hälsenan.
Jag plockar alltid bort plastförstärkningen i mina skor.
Det kan vara svettigt att skära i sina nya dojjor, men det är ett enkelt ingrepp.
Kolla in hur man gör:
http://www.lopa
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 10:44Frågar du mig så måste alla(!) skor springas/gås in oavsett sort. Jag brukar gå inomhus korta stunder flera gånger om dagen med dom nya skorna. Gör jag inte det så får jag skoskav direkt, eller blir väldigt öm i fotsulorna.
Hur länge sprang han i dom? Va
Frågar du mig så måste alla(!) skor springas/gås in oavsett sort. Jag brukar gå inomhus korta stunder flera gånger om dagen med dom nya skorna. Gör jag inte det så får jag skoskav direkt, eller blir väldigt öm i fotsulorna.
Hur länge sprang han i dom? Va
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 11:09Jag fick kraftig smärta i hälsenan (och dessutom "knarr" som vid akut inflammation) efter första turen i nya löparskor. Gick då tillbaka till säljaren Löplabbet och beklagade mig. Trots att skorna var rejält leriga fick jag prova nya på studs. Hittade ett
Jag fick kraftig smärta i hälsenan (och dessutom "knarr" som vid akut inflammation) efter första turen i nya löparskor. Gick då tillbaka till säljaren Löplabbet och beklagade mig. Trots att skorna var rejält leriga fick jag prova nya på studs. Hittade ett
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 10:09Tack för svaren.!
Som tur är verkar problemet nu ha försvunnit av sig självt.
Mvh Marcus
Tack för svaren.!
Som tur är verkar problemet nu ha försvunnit av sig självt.
Mvh Marcus