Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i halsen.. Cykla eller bil?
You need to log in to create posts and topics.

Har haft ont i halsen i ca 3 dagar nu.. Är det dumt att cykla då? Hur farligt är det? Eller är det en myt?

Niklas,jag har hört att man inte ska cykla när man ha feber, men ha man ont i halsen så kan man cykla

Ska du träna, köra höga pulstal i % av max? eller cykla till och från jobbet? Oavsett träningsform ska man låta bli när kroppen har någon form av infektion aktiv. Även om kroppen orkar och inte blir sämre av träningen, mår stackars hjärtmuskeln dåligt av

Jonas har man feber så ska man inte cykla ,men jag har ont i halsen ofta så jag cykla ändå

Madde,
Sant. Det var faktiskt "ont i halsen" det var fråga om (#).

Jag skulle köra så länge det inte hindrar mig från min träningsuppgift! (H)
Och, förståss, med garanti via puls och känsla att ingen infektion är begynnande.

Jag tycker absolut inte att man ska träna med ont i halsen heller. Som Jonas säger, är det en infektion i kroppen kan det bli farligt. Lite genomskinlig snuva kan man träna med!

Jonas jo du har helt rätt ,men min vilopuls är på 117 tyvärr

Låter som det blir bilen till jobbet.. Brukar ta det som ett träningspass och duscha där. Får väll vänta några dagar till...

Niklas du få dricka te med honung och äta vitlök

Inte behöver du ta bilen för lite ont i halsen. Ta det lugnt bara och känn efter.
Du märker direkt om du är sjuk när du börjar bli varm eller om det bara är lite halsont som inte är det minsta farligt. Har du ont i bröstet däremot så ska du ta det lugnt.