Quote from Guest on 29 May 2008, 11:37Hej,
har ett lite problem som jag tänkte att ni här på forumet kanske kan hjälpa mig med.
Jag är en relativ nybörjare på cykel , började i höstas (ca 70mil) och började träna för vätternrundan i mellandagarna. Lugnt och försiktigt ToR jobbet och en lite l
Hej,
har ett lite problem som jag tänkte att ni här på forumet kanske kan hjälpa mig med.
Jag är en relativ nybörjare på cykel , började i höstas (ca 70mil) och började träna för vätternrundan i mellandagarna. Lugnt och försiktigt ToR jobbet och en lite l
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 11:47Testa att köra på en lägre växel.
Testa att köra på en lägre växel.
Quote from Mattias Johansson on 29 May 2008, 11:51Låter som en inflammation. Brukar krävas MINST två veckors vila + antiinflamatoriskt.
Normalt brukar jag alltid ha lite problem och ligger på gränsen med känningar i senfästen i knä.
Låter som en inflammation. Brukar krävas MINST två veckors vila + antiinflamatoriskt.
Normalt brukar jag alltid ha lite problem och ligger på gränsen med känningar i senfästen i knä.
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 12:09Jag ligger på kadens snitt 85-90, vet inte om det är bra kandens nivå.
Jag ligger på kadens snitt 85-90, vet inte om det är bra kandens nivå.
Quote from j sollerman on 29 May 2008, 12:38Kanske ska gå upp 5 iaf
Kanske ska gå upp 5 iaf
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 13:13Hur är det med inställningen av klotsarna? Hamnar du i ett ändläge för floaten är det läge att justera klotsen. Det låter som om du behöver kunna vrida ut hälen mer när du cyklar. Eller är det inåt, det där blir jag aldrig klok på? Sök här på FunBeat!
En
Hur är det med inställningen av klotsarna? Hamnar du i ett ändläge för floaten är det läge att justera klotsen. Det låter som om du behöver kunna vrida ut hälen mer när du cyklar. Eller är det inåt, det där blir jag aldrig klok på? Sök här på FunBeat!
En
Quote from Mattias Johansson on 29 May 2008, 13:34Visst är inställningar a och o men då du är ny på cykel och om jag förstår av bilden medelålders och ändå kommit igång med hyffsat mycket träning så får man räkna med att även om allt är rätt inställt så är risken stor att man förr eller senare åker på in
Visst är inställningar a och o men då du är ny på cykel och om jag förstår av bilden medelålders och ändå kommit igång med hyffsat mycket träning så får man räkna med att även om allt är rätt inställt så är risken stor att man förr eller senare åker på in
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 14:11Ja roslagsvåren var ingen dans på rosor direkt.
5 grader , duggregn och blåsigt, blev utkastad ur en hof:klunga även om jag låg längst bak. Därefter fick jag dra väldigt mycket.
Känns som det smarta draget är att lägga VR på hyllan till nästa år.
Cyklar
Ja roslagsvåren var ingen dans på rosor direkt.
5 grader , duggregn och blåsigt, blev utkastad ur en hof:klunga även om jag låg längst bak. Därefter fick jag dra väldigt mycket.
Känns som det smarta draget är att lägga VR på hyllan till nästa år.
Cyklar
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 15:15behöver inte va nått alvarligt alls.
gå och få det kollat innan du lägger ner VR
behöver inte va nått alvarligt alls.
gå och få det kollat innan du lägger ner VR
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 20:27Du kanske skulle dra ner och bara köra träning..
Sorry, kunde inte låta bli 😉
Du kanske skulle dra ner och bara köra träning..
Sorry, kunde inte låta bli 😉