Quote from Fredrik Närenfors on 29 May 2008, 20:54Det skulle kunna vara så elementärt som att du har för hög sadel. Att du har känningar på baksidan skulle kunna vara ett tecken på det. Be någon kolla om dina höftleder rör sig upp och ned med varje tramptag. Då når du inte ner ordentligt och måste sträck
Det skulle kunna vara så elementärt som att du har för hög sadel. Att du har känningar på baksidan skulle kunna vara ett tecken på det. Be någon kolla om dina höftleder rör sig upp och ned med varje tramptag. Då når du inte ner ordentligt och måste sträck
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 21:35Per,
jag har känningar på framsidan (utsida), inte baksidan. Linnex det är lugn har inte så mycket åldersnoja(ännu, lol).
Per,
jag har känningar på framsidan (utsida), inte baksidan. Linnex det är lugn har inte så mycket åldersnoja(ännu, lol).
Quote from Fredrik Närenfors on 29 May 2008, 21:39Aha. Missförstod ditt första inlägg.
Då är det kanske tvärtom. Att du sitter för lågt.
Be någon hålla i cykeln och med cykelskor på så trampar du baklänges med hälarna på pedalerna. Då ska du nästan inte nå ned. Når du med lätthet så kan du prova att höja
Aha. Missförstod ditt första inlägg.
Då är det kanske tvärtom. Att du sitter för lågt.
Be någon hålla i cykeln och med cykelskor på så trampar du baklänges med hälarna på pedalerna. Då ska du nästan inte nå ned. Når du med lätthet så kan du prova att höja
Quote from Sandra Näslund on 29 May 2008, 22:11Håller med Per, jag brukar sänka sadeln lite i början av säsongen pga. kylan, dubbla byxor och cykelovan kropp.
(Jag är inte så förstörd att jag cyklar året runt - än)
När det blir varmare och kroppen börjar vänja sig så känns det på baksidan av knäna nä
Håller med Per, jag brukar sänka sadeln lite i början av säsongen pga. kylan, dubbla byxor och cykelovan kropp.
(Jag är inte så förstörd att jag cyklar året runt - än)
När det blir varmare och kroppen börjar vänja sig så känns det på baksidan av knäna nä
Quote from Elias Engqvist on 29 May 2008, 22:23Sträckning?
Sträckning?
Quote from Sandra Näslund on 29 May 2008, 22:51Sträckning!
Sträckning!
Quote from Fredrik Närenfors on 29 May 2008, 23:02Hmm. Har jag missat vad Ari menar också. Enligt min treori borde du sänka, eller du kanske menar på baksidan knäskålen som Anders gjorde. Om man får ont i knävecket så ska man sänka. Om man får ont i knäskålen ska man höja.
Hmm. Har jag missat vad Ari menar också. Enligt min treori borde du sänka, eller du kanske menar på baksidan knäskålen som Anders gjorde. Om man får ont i knävecket så ska man sänka. Om man får ont i knäskålen ska man höja.
Quote from Funbeat user on 30 May 2008, 09:03Hej Anders, är ingen frekvent deltagare i forumet. Men Dina besvär slog an något hos mig. Började oxå racer-cykla from förra året och gör som vanligt inget halvdant. Blev bekymrad över symptom tidigt i våras och fantiserade att säsongen måste ställas in.
Hej Anders, är ingen frekvent deltagare i forumet. Men Dina besvär slog an något hos mig. Började oxå racer-cykla from förra året och gör som vanligt inget halvdant. Blev bekymrad över symptom tidigt i våras och fantiserade att säsongen måste ställas in.