Quote from Guest on 22 May 2011, 17:31Jag fick otroligt ont i båda knäna efter Milspåret i onsdags. Kunde knappt gå och stod still i rulltrappor eftersom att gå nerför var helt omöjligt utan enorm smärta. Aldrig känt något liknande. Idag är smärtan nästan borta men förut var den som värst vid
Jag fick otroligt ont i båda knäna efter Milspåret i onsdags. Kunde knappt gå och stod still i rulltrappor eftersom att gå nerför var helt omöjligt utan enorm smärta. Aldrig känt något liknande. Idag är smärtan nästan borta men förut var den som värst vid
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 17:41Ingen allvarligt. Har haft liknande ett antal gånger när jag tar i extra på ett lopp och inte är riktigt tränad för det. Inget allvarligt. Jag vila från löpning tills det var helt borta (Max en vecka) och sedan var det bara att köra på.
Första gången trä
Ingen allvarligt. Har haft liknande ett antal gånger när jag tar i extra på ett lopp och inte är riktigt tränad för det. Inget allvarligt. Jag vila från löpning tills det var helt borta (Max en vecka) och sedan var det bara att köra på.
Första gången trä
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 17:42Låter som löparknä tyvärr 🙁
Stretcha och massera!
Låter som löparknä tyvärr 🙁
Stretcha och massera!
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:31Löparknä har jag fattat som mjukdelsinflammation i en muskel i benet. Jag har mer ont inne i själva benet än i delar av knät man kan ta på.
Löparknä har jag fattat som mjukdelsinflammation i en muskel i benet. Jag har mer ont inne i själva benet än i delar av knät man kan ta på.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:32@Lars: Jag hoppades på det själv. Inte fått något liknande själv tidigare så jag kan tänka mig att det var någon tillfällig överansträngning.
@Lars: Jag hoppades på det själv. Inte fått något liknande själv tidigare så jag kan tänka mig att det var någon tillfällig överansträngning.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:57Löparknä (ITBS) kan kännas som ont i "benet" och inte i muskeln.
http://www.löparknä.org/Loparknae.htmBrukar själv använda den här övningen när jag får känningar
http://www.youtube.com/watch?v=n-I7OJTeGRY
Funkar även bra med en vattenfylld PET-flaska
Löparknä (ITBS) kan kännas som ont i "benet" och inte i muskeln.
http://www.löparknä.org/Loparknae.htm
Brukar själv använda den här övningen när jag får känningar
Funkar även bra med en vattenfylld PET-flaska
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 20:10Det kan göra ont när springer snabbt 🙂
Det kan göra ont när springer snabbt 🙂
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 07:27Det kan kanske bli löparknä om du tränar på fast det gör ont. Lite förebyggande stretching och vila (högst en vecka) tills det är helt borta är min erfarenhet av vad som krävs för att bli av med det onda.
Att man har ont i båda knäna ser jag som ett got
Det kan kanske bli löparknä om du tränar på fast det gör ont. Lite förebyggande stretching och vila (högst en vecka) tills det är helt borta är min erfarenhet av vad som krävs för att bli av med det onda.
Att man har ont i båda knäna ser jag som ett got