Quote from Guest on 25 November 2009, 11:52Jag körde 3,5 km bröst igår och när det var läggdags samt under natten så vart jag hyfsat öm på knänas insida likväl som idag.
Misstänker att jag "knycker" lite för mycket. Nån som har tips på hur man blir av med denna fula ovana?
Jag körde 3,5 km bröst igår och när det var läggdags samt under natten så vart jag hyfsat öm på knänas insida likväl som idag.
Misstänker att jag "knycker" lite för mycket. Nån som har tips på hur man blir av med denna fula ovana?
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2009, 12:02Tror snarare att du simmar alldeles för långt på en gång - man måste vänja sig långsamt...
Och varför simmar du så långt bröstsim? Frisim är mycket skonsammare!
Tror snarare att du simmar alldeles för långt på en gång - man måste vänja sig långsamt...
Och varför simmar du så långt bröstsim? Frisim är mycket skonsammare!
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 12:073,5km bröstsim på en dag är väldigt mycket. Knappt jag kom upp i den mängden ens när jag tränade som mest. Bröstsim är inte skonsamt för knäleden om man inte är bröstsimmare sen barnsben.
Ska man träna simning så bör man basera den på frisim. Sen blanda
3,5km bröstsim på en dag är väldigt mycket. Knappt jag kom upp i den mängden ens när jag tränade som mest. Bröstsim är inte skonsamt för knäleden om man inte är bröstsimmare sen barnsben.
Ska man träna simning så bör man basera den på frisim. Sen blanda
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 12:12Nja jag hade hyfsat flyt tyckte jag så jag bara simmade på annars vart det väl inte direkt meningen från början.
Men visst då så, undvika större mängder bröstsim hädanefter blir modellen, knäna vill jag INTE ha problem med.
Nja jag hade hyfsat flyt tyckte jag så jag bara simmade på annars vart det väl inte direkt meningen från början.
Men visst då så, undvika större mängder bröstsim hädanefter blir modellen, knäna vill jag INTE ha problem med.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 12:48Varför utgår alla i simforumet ifrån att man KAN frisimma? Jag är 37 nu och håller på och lär mig. Efter snart en termin kan jag nog fortfarande inte simma mer än max 100 m (dvs fyra längder) i sträck utan att stanna och flåsa och dö i ett hörn.... (och j
Varför utgår alla i simforumet ifrån att man KAN frisimma? Jag är 37 nu och håller på och lär mig. Efter snart en termin kan jag nog fortfarande inte simma mer än max 100 m (dvs fyra längder) i sträck utan att stanna och flåsa och dö i ett hörn.... (och j
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 13:02När jag vill koppla av från frisimmet kör jag bröstsim med fjärilsspark. Då klagar knäna inte så mkt.
När jag vill koppla av från frisimmet kör jag bröstsim med fjärilsspark. Då klagar knäna inte så mkt.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 13:11Erik:
Det får du gärna förklara närmare.Och Jessie wtf då är du ju nästan lika gammal som jag! (t+)
Och det ligger en hel del i det du säger, mer än 6-800 meter frisim gäller inte för min del då drunknar jag.
Men jag har dock blivit avsevärt bättre på a
Erik:
Det får du gärna förklara närmare.
Och Jessie wtf då är du ju nästan lika gammal som jag! (t+)
Och det ligger en hel del i det du säger, mer än 6-800 meter frisim gäller inte för min del då drunknar jag.
Men jag har dock blivit avsevärt bättre på a
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 13:11Har också alltid fått ont i knäna av långa bröstsimpass. Ett elände, eftersom jag trots en del träning på frisim är betydligt snabbare på bröstsim.
(Joo, jag vet, jag måste vara lite dum som inte lyckas lära mig frisim bättre ...)
Har också alltid fått ont i knäna av långa bröstsimpass. Ett elände, eftersom jag trots en del träning på frisim är betydligt snabbare på bröstsim.
(Joo, jag vet, jag måste vara lite dum som inte lyckas lära mig frisim bättre ...)
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 13:15Japp, jag är en fena på bröstsim med men snabbare på krål, dock håller jag inte som sagt...än.
Målet är ju att hålla 3860 meter och ha krafter kvar...
Är det vanligt med en kombination i Ironman eller kör alla enbart krål?
Japp, jag är en fena på bröstsim med men snabbare på krål, dock håller jag inte som sagt...än.
Målet är ju att hålla 3860 meter och ha krafter kvar...
Är det vanligt med en kombination i Ironman eller kör alla enbart krål?
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2009, 13:27Det finns alltid en del som bröstsimmar men jag antar att dom är rätt trötta i benen då allvaret börjar! Speciellt på långdistans!
Det finns alltid en del som bröstsimmar men jag antar att dom är rätt trötta i benen då allvaret börjar! Speciellt på långdistans!