Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOnt i knäna?
You need to log in to create posts and topics.

Som Martin säger, knäleden gillar inte bröstsim. Tror att det ffa beror på sidbelastningen, så jag simmar emellanåt bröstsimtag, där jag håller ihop benen och delfin-kickar istället för grodsparkar.
En annan fördel är att man då är smalare i vattnet och i

Jag blev omsimmad av några bröstsimmare i Kalmar i somras, gissar de snabbaste bröstsimmarna där kom in på ca 1:30. Jag frisimmade in på helkassa 1:38 men var förstås hyfsat pigg i benen efteråt.

Har gjort 51 min i Vansbro med bröstsim och knäont, o nåt

Hur funkar de att simma bröstsim i våtdräkt? Inte för de är ett alternativ för mig, för jag kan itne simma bröstsim (#)

Jessie: Det är väl inte så dåligt.
Tidigare kunde jag inte simma mer än 25 meter krål. Sen hängde jag på det där med starttid eller tidsstart (kommer inte ihåg vad som var korrekt) och började köra 25m med kort vila och sen på det igen. Nu kör jag 50 met

Det kan förefalla omöjligt att lära sig crawla, men när man väl passerat 200-300m så kan man simma hur långt som helst. Min minst talangfulla elev nånsin crawlade hela Vansbrosimmet sommaren efter crawl-kursen på 6 tillfällen. Men det kanske berodde på mi

Jag antar att det är mig du syftar på? 🙂
Huvudanledningen var nog att fokus låg på rätt saker, ffa. att vi skulle få ordning på andningen.

Ingen nämnd ingen glömd, Fredrik 😉

Oftast för att inte säga alltid gäller det i tur och ordning
1. lugn och harmonisk andning
2. avslappnad simning
3. njut

Jo för det är ju allas problem förefaller det som.
Just att man tar ut sig för hårt i krålandet så tricket är således att lära sig att kråla avslappnat först och sedan förbättra teknikerna.

(Det går iaf inte lära sig fel om man inte kan alls från början.

Japp - helt korrekt Manne. Och det är just dörför vuxna (och speciellt killar!) har så mycket svårare att lära sig än barn. Barnen slappanar av och gör därmed allt mycket enklare. Vuxna tar i så mycket de kan för att visa hur stora och farliga de är. "Tit

Med 4-5 års simträning hoppas jag simma final på masters-sm 😉