Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i knäveck.?
You need to log in to create posts and topics.

12

Tja.

Det är så att jag börjat få smärta i knävecket, någon som har idé om vad felet kan vara. Har läst en hel del trådar om ämnet "Ont i knän" men detta att ha ont i knävecken verkar inte vara lika vanligt lr har jag fel?

Någon som har nån idé om vad s

Grundtipset är väl att sadeln sitter för högt.

Överansträngt muskelfäste är väl en trolig orsak. Muskeln på baksidan av lårmuskeln sitter väl fast där på kanterna och vadens muskelfäste mer i mitten. Sedan finns det väl en del hinnor och annat också säkert som kan bli överansträngt eller skadat.

/Fre

Är Bruses sadelskola svaret på dina problem?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639

Tror nog Göran har svaret redan.

Tack för era svar!

Ska kika upp din guide där Bruse, tack för tipset!

Jo jag ska prova sänka sadeln lite få se, men tycker det är konstigt för den är inte så högt upp egentligen, trots att jag har klacken på pedalen så är benet något vinklat i knät, int

Tycker att har man ändrat något i sin cykling som position eller träningsfrekvens eller -intensitet så får man låta det gå en vecka innan man kan börja fundera vad värken kan bero på. Särskilt om man är ny. Kroppen måste ju vänja sig.

Visst är det så, nu har det ju, åtminstånne i mitt fall, gått någon vecka sedan smärtorna startade. Smärtan försvan efter en veckas vila men direkt vid nästa cykelpass så kändes det igen. Hade väl inte läkt helt antar jag.

Erik, du har ju svaret själv... 😉

"Blir sådär när man inte är någon cyklist utan köper sig en hojj o sedan sticker iväg 5-6mil med för låg kadens, kan tänka mig att det kan vara problemet kanske, för låg kadens?"

Du har garanterat råkat ut för ett öve

60? Lägg dig på över nittio så du bygger upp senfästena och liganmenten.

12