Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i knävecken
You need to log in to create posts and topics.

Är nybörjare på cykel för i år och har kört ca 35mil innan en axelpoeration satte 4veckors stopp för mitt cyklande,tog min första tur efter op i går 80km,nu till min fråga idag har jag så ont bak i knävecken så jag kan knappt gå,har försökt att ställ in s

Troligen en kombination. För hög sadel ger typiskt ont i baksida knä. Samtidigt som du drog iväg på årets längsta pass(?) efter en tids inaktivitet och utan att ha särskilt mycket cykling i bagaget dessförinnan också. Kanske vore värt att kosta på en rikt

Håller med föregående inlägg.

Om man pressar kroppen mer än den tål, får man ta konsekvenserna. 🙂

Ett annat sätt att se om sadeln är för högt, är att höftena gungar i höjdled.
Man ska aldrig behöva sträcka på benet i nedersta läget.

Jag har precis sänkt min sadel 8mm efter samma problem och det blev genast bättre. Så jo, troligen för hög sadel.

Igår har jag sänkte jag sadeln 1cm och körde en runda på 55km,och idag känns det mycket bättre

Hej!

Har samma problem så jag ska också sänka min sadel. Nu till min nybörjarfråga. Har för första gången kolfibercykel och äger ingen momentnyckel. Måste man ha det, jag tänkte mig att jag kunde räkna varven när jag öppnar och sen dra tillbaka till "sam

Jag skruvar på känn, men drar aldrig för fosterlandet.

Är man erfaren kan man säkert skruva på känn. Är man som jag (och det är du kanske också?) nybörjare på kolfiber och med en orolig själ tycker jag det är väl investerade pengar i en momentnyckel, finns vad jag kan se från runt 700 på Classe. Jag köpte äve

Nybörjare var ordet sa Bull. Det blir att köpa en momentnyckel då...

Tack!

Eller kanske denna momentnyckel istället.

http://www.canyon.com/_se/shop/?category=Z08&item=26331

Billig momentnyckel som duger för flaskställ och sadlar, har jag hört.