Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 11:05Tack Tomas, det var ju riktigt billigt. Det kanske blir en sådan och så cykla förbi en cykelhandlare och be om hjälp så man inte behöver vänta in paketet innan man sticker ut och cyklar.
Tack Tomas, det var ju riktigt billigt. Det kanske blir en sådan och så cykla förbi en cykelhandlare och be om hjälp så man inte behöver vänta in paketet innan man sticker ut och cyklar.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 00:28I mitt fall behövde sadeln skjutas fram 15-20mm och höjas en aning som kompensation. Då försvann känningen i mina knän.
Testa dig fram och du kommer att hitta rätt...
I mitt fall behövde sadeln skjutas fram 15-20mm och höjas en aning som kompensation. Då försvann känningen i mina knän.
Testa dig fram och du kommer att hitta rätt...
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 15:59Canyons moment nyckel funkar bra tycker jag, men insexnyckeln som sitter i går inte att byta, kommer inte ihåg vilken storlek just nu. Kan kolla när jag kommer hem ifall det önskas.
Canyons moment nyckel funkar bra tycker jag, men insexnyckeln som sitter i går inte att byta, kommer inte ihåg vilken storlek just nu. Kan kolla när jag kommer hem ifall det önskas.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:05Nej att byta insexnyckeln går inte, att byta skulle påverka själva vridmomentsberäkningarna. Däremot tror jag det ingår en hylsa så att man kan byta mellan två olika dimensioner på nyckelstorlek.
Nej att byta insexnyckeln går inte, att byta skulle påverka själva vridmomentsberäkningarna. Däremot tror jag det ingår en hylsa så att man kan byta mellan två olika dimensioner på nyckelstorlek.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:12Men det går att använda en kort hävarm vid små moment och längre vid större.
Men det går att använda en kort hävarm vid små moment och längre vid större.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:17Var inne på Cykelcity där jag köpt cykeln idag och diskuterade lite. Efter lite titt på trainern så drog vi (läs: han) fram sadeln lite och justerade klossarna så att de kom lite längre bak på foten.
Han antydde också lite fint att det kanske var mer mi
Var inne på Cykelcity där jag köpt cykeln idag och diskuterade lite. Efter lite titt på trainern så drog vi (läs: han) fram sadeln lite och justerade klossarna så att de kom lite längre bak på foten.
Han antydde också lite fint att det kanske var mer mi
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 10:07Ett klassiskt fel att man tar i för mycket i början. Men jag tror ändå att det kommer bli bättre när sadeln skjutits fram och klossarna bakåt. Det blir en annan trampvinkel, mer lodrät liksom.
Starta om igen från början. Dvs ta det lugnt, värm upp ordentl
Ett klassiskt fel att man tar i för mycket i början. Men jag tror ändå att det kommer bli bättre när sadeln skjutits fram och klossarna bakåt. Det blir en annan trampvinkel, mer lodrät liksom.
Starta om igen från början. Dvs ta det lugnt, värm upp ordentl
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 10:19vad bra då
vad bra då
Quote from Funbeat user on 18 May 2012, 18:15@Tomas: Jag beställde min nyckel i september i fjor. Då följde det inte med någon hylsa.
@Tomas: Jag beställde min nyckel i september i fjor. Då följde det inte med någon hylsa.
Quote from Funbeat user on 19 May 2012, 09:12@Petter: ok. Min svåger beställde tidigare i vår. Då ingick en hylsa. Trodde det alltid varit så.
@Petter: ok. Min svåger beställde tidigare i vår. Då ingick en hylsa. Trodde det alltid varit så.