Quote from Guest on 13 May 2012, 10:11Är nybörjare på cykel för i år och har kört ca 35mil innan en axelpoeration satte 4veckors stopp för mitt cyklande,tog min första tur efter op i går 80km,nu till min fråga idag har jag så ont bak i knävecken så jag kan knappt gå,har försökt att ställ in s
Är nybörjare på cykel för i år och har kört ca 35mil innan en axelpoeration satte 4veckors stopp för mitt cyklande,tog min första tur efter op i går 80km,nu till min fråga idag har jag så ont bak i knävecken så jag kan knappt gå,har försökt att ställ in s
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 10:21Troligen en kombination. För hög sadel ger typiskt ont i baksida knä. Samtidigt som du drog iväg på årets längsta pass(?) efter en tids inaktivitet och utan att ha särskilt mycket cykling i bagaget dessförinnan också. Kanske vore värt att kosta på en rikt
Troligen en kombination. För hög sadel ger typiskt ont i baksida knä. Samtidigt som du drog iväg på årets längsta pass(?) efter en tids inaktivitet och utan att ha särskilt mycket cykling i bagaget dessförinnan också. Kanske vore värt att kosta på en rikt
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 12:35Håller med föregående inlägg.
Om man pressar kroppen mer än den tål, får man ta konsekvenserna. 🙂
Ett annat sätt att se om sadeln är för högt, är att höftena gungar i höjdled.
Man ska aldrig behöva sträcka på benet i nedersta läget.
Håller med föregående inlägg.
Om man pressar kroppen mer än den tål, får man ta konsekvenserna. 🙂
Ett annat sätt att se om sadeln är för högt, är att höftena gungar i höjdled.
Man ska aldrig behöva sträcka på benet i nedersta läget.
Quote from Funbeat user on 13 May 2012, 23:46Jag har precis sänkt min sadel 8mm efter samma problem och det blev genast bättre. Så jo, troligen för hög sadel.
Jag har precis sänkt min sadel 8mm efter samma problem och det blev genast bättre. Så jo, troligen för hög sadel.
Quote from Funbeat user on 14 May 2012, 19:05Igår har jag sänkte jag sadeln 1cm och körde en runda på 55km,och idag känns det mycket bättre
Igår har jag sänkte jag sadeln 1cm och körde en runda på 55km,och idag känns det mycket bättre
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 10:22Hej!
Har samma problem så jag ska också sänka min sadel. Nu till min nybörjarfråga. Har för första gången kolfibercykel och äger ingen momentnyckel. Måste man ha det, jag tänkte mig att jag kunde räkna varven när jag öppnar och sen dra tillbaka till "sam
Hej!
Har samma problem så jag ska också sänka min sadel. Nu till min nybörjarfråga. Har för första gången kolfibercykel och äger ingen momentnyckel. Måste man ha det, jag tänkte mig att jag kunde räkna varven när jag öppnar och sen dra tillbaka till "sam
Quote from Rasmus Olsson on 15 May 2012, 10:25Jag skruvar på känn, men drar aldrig för fosterlandet.
Jag skruvar på känn, men drar aldrig för fosterlandet.
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 10:29Är man erfaren kan man säkert skruva på känn. Är man som jag (och det är du kanske också?) nybörjare på kolfiber och med en orolig själ tycker jag det är väl investerade pengar i en momentnyckel, finns vad jag kan se från runt 700 på Classe. Jag köpte äve
Är man erfaren kan man säkert skruva på känn. Är man som jag (och det är du kanske också?) nybörjare på kolfiber och med en orolig själ tycker jag det är väl investerade pengar i en momentnyckel, finns vad jag kan se från runt 700 på Classe. Jag köpte äve
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 10:47Nybörjare var ordet sa Bull. Det blir att köpa en momentnyckel då...
Tack!
Nybörjare var ordet sa Bull. Det blir att köpa en momentnyckel då...
Tack!
Quote from Funbeat user on 15 May 2012, 11:02Eller kanske denna momentnyckel istället.
http://www.canyon.com/_se/shop/?category=Z08&item=26331
Billig momentnyckel som duger för flaskställ och sadlar, har jag hört.
Eller kanske denna momentnyckel istället.
http://www.canyon.com/_se/shop/?category=Z08&item=26331
Billig momentnyckel som duger för flaskställ och sadlar, har jag hört.