Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i knävecket
You need to log in to create posts and topics.

Har under några veckor nu haft en ömmande känsla i knävecket. Det sitter precis mitt i knävecket.
När jag springer har jag inga besvär av detta men har känningar när jag exempelvis suttit med benet böjt en längre stund för att sedan räta ut det.
Vad jag v

Kan vara Hoffas fettkudde som gnäller lite. Googla ...

Jag har haft problem med menisken och då har det gjort ont precis i knävecket. Speciellt när man sitter på huk och ska resa sig upp. Min naprapat sa att de är vanligt.

Googla Bakercysta också...

Jag hade problem med knävecket, då visade det sig vara ett överansträngt muskelfäste, precis i ovankant av själva knävecket!

Det tog över 1 år att bli av med.... så ett tips är att gå till doktorn!

Har haft liknande symptom. I mitt fall var det med stor sannolikhet en stel vad som drog lite. Orsaken till det kan ju vara allt från för hård träning, nya skor (särskilt om du går från mer uppbyggda till mindre uppbyggda: lägre "dropp" mellan häl/tå), sn

Håller med Viktor.

Kan vara relaterat till vaden, sitter tydligen en diagonal muskel med infästning på övre baksidan av knävecket.

Fick ont i knät förra veckan dels pga att jag översträcker knät och dels pga att jag dragit upp min träningsdos ordentligt

Åh! En till!
Har frågat runt lite i klubben men ingen har ännu haft något matnyttigt att komma med.
Har själv fått liknanade problem sen någon månad tillbaka. Kan tom hugga till i knävecken, oftast dagen efter ett kvalitétspass.
Och, jag har gått över hel