Quote from Guest on 9 May 2010, 20:01Hej,
Som ny cyklist så har jag fått problem med ländryggen. Jag vet sedan tidigare att den är svag. Tänkte höra om någon har ngr bra tips.
Jag börjar få känningar efter ca 3 mil, ont efter 5 mil och efter 8 mil hämmar ryggen min cykling. Ni förstår säke
Hej,
Som ny cyklist så har jag fått problem med ländryggen. Jag vet sedan tidigare att den är svag. Tänkte höra om någon har ngr bra tips.
Jag börjar få känningar efter ca 3 mil, ont efter 5 mil och efter 8 mil hämmar ryggen min cykling. Ni förstår säke
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:11Jag blir också trött i svanken och då brukar jag vrida armbågarna inåt så att man sträcker på ryggen. Funkar bäst när man håller nere i bocken. Annars så säger dom som vet att har man ont i ryggen så skall man träna magen.
Jag blir också trött i svanken och då brukar jag vrida armbågarna inåt så att man sträcker på ryggen. Funkar bäst när man håller nere i bocken. Annars så säger dom som vet att har man ont i ryggen så skall man träna magen.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:15Hej!
Din värk i ländryggen behöver inte bero på inställningar på cykeln eller att du är svag i detta området. Får du även ont vid löpning?
Hade exakt samma problem och fick tips från en god vän om en duktig kotknackare på Idrottsmedecinskt institut i M
Hej!
Din värk i ländryggen behöver inte bero på inställningar på cykeln eller att du är svag i detta området. Får du även ont vid löpning?
Hade exakt samma problem och fick tips från en god vän om en duktig kotknackare på Idrottsmedecinskt institut i M
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 22:11Nej jag får inte ont när jag löper, spelar innebandy, badminton etc. Däremot har jag problem när jag golfar och jag hade ont en kort stund i lumpen (kommer inte ihåg i vilket sammanhang).. Hur som helst så har jag inte provat kotknackare men har tänkt att
Nej jag får inte ont när jag löper, spelar innebandy, badminton etc. Däremot har jag problem när jag golfar och jag hade ont en kort stund i lumpen (kommer inte ihåg i vilket sammanhang).. Hur som helst så har jag inte provat kotknackare men har tänkt att
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 22:40Träna bålen .
Träna bålen .
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 08:22Sebastian, golf är mycket tufft för ryggen. Jag fick lägga av på grund av det.
Sebastian, golf är mycket tufft för ryggen. Jag fick lägga av på grund av det.
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:39Hej!
Jag kan starkt rekommendera dig att kontakta kiropraktorn Larry, han reser runt Sverige och behandlar. Otroligt duktig och råder bot på allt, det är inget som sker över en natt då din kropp säkerligen har varit "skev" under en längre tid. Men kort o
Hej!
Jag kan starkt rekommendera dig att kontakta kiropraktorn Larry, han reser runt Sverige och behandlar. Otroligt duktig och råder bot på allt, det är inget som sker över en natt då din kropp säkerligen har varit "skev" under en längre tid. Men kort o
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:43Ja Daniel. : Golf står for meg som den mest ultimate å krevende sport som finnes. Det må virklig kreve sin mann og gå en runde med køllene.
Bare det og skulle bøye ryggen og plasere bollen før slaget, tilsier at telefonnummeret til kiropraktoren er ta
Ja Daniel. : Golf står for meg som den mest ultimate å krevende sport som finnes. Det må virklig kreve sin mann og gå en runde med køllene.
Bare det og skulle bøye ryggen og plasere bollen før slaget, tilsier at telefonnummeret til kiropraktoren er ta
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 11:00Jag fick tipset att det även kan bero på att man är ouppvärmd och sätter sig på cykeln, med den tillhörande krökningen på den kan leda till värk. Sedan när ryggen är uppvärmd så är det redan för sent och man fortsätter att ha ont. Det som rekomenderades t
Jag fick tipset att det även kan bero på att man är ouppvärmd och sätter sig på cykeln, med den tillhörande krökningen på den kan leda till värk. Sedan när ryggen är uppvärmd så är det redan för sent och man fortsätter att ha ont. Det som rekomenderades t
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 11:47Det typiska i trådinlägget är att du är ny cyklist. Finns massor med trådar om nya cyklister med ryggont. Jag hade också ont i ryggen i början och cyklade inte ens en racercykel.
Jag cyklade bort det onda! ...men det var jag, det...
Det typiska i trådinlägget är att du är ny cyklist. Finns massor med trådar om nya cyklister med ryggont. Jag hade också ont i ryggen i början och cyklade inte ens en racercykel.
Jag cyklade bort det onda! ...men det var jag, det...