Quote from Guest on 19 February 2011, 20:19Har joggat/löpt regelbundet de senaste 10 åren. Inga längre sträckor... mellan 5-10 km/tillfälle. Sista halvåret har min ljumske gjort ont vid löpning efter ca 35-40 minuter. Ont från sidan och "in och snettt under" rumpan s a s. Det känns som det är nå
Har joggat/löpt regelbundet de senaste 10 åren. Inga längre sträckor... mellan 5-10 km/tillfälle. Sista halvåret har min ljumske gjort ont vid löpning efter ca 35-40 minuter. Ont från sidan och "in och snettt under" rumpan s a s. Det känns som det är nå
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 20:29Nu är jag inte säker på var ditt onda sitter men det låter lite som det jag haft, typ högst upp insida lår mot ljumsken till. Slutet av höftböjaren.
Hur som helst hade jag ungefär samma besvär, och antagligen orsakades det av att jag var för svag i musk
Nu är jag inte säker på var ditt onda sitter men det låter lite som det jag haft, typ högst upp insida lår mot ljumsken till. Slutet av höftböjaren.
Hur som helst hade jag ungefär samma besvär, och antagligen orsakades det av att jag var för svag i musk
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 21:12Om det är höftböjaren så kan gummibandsträning hjälpa. Mitt program innehåller bensparkar med rakt ben (i alla fyra riktningarna), knälyft från liggande ryggläge & hamstringscurl från liggande magläge. Har aldrigt riktigt fattat hur det funkar men min öve
Om det är höftböjaren så kan gummibandsträning hjälpa. Mitt program innehåller bensparkar med rakt ben (i alla fyra riktningarna), knälyft från liggande ryggläge & hamstringscurl från liggande magläge. Har aldrigt riktigt fattat hur det funkar men min öve
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 12:45Tack för tips!!!
Vad tror ni om att det INTE alls gör ont när man åker längdskidor, bara vid löpining men det beror just kanske på belastningen som du skrev Johanna??
Tack för tips!!!
Vad tror ni om att det INTE alls gör ont när man åker längdskidor, bara vid löpining men det beror just kanske på belastningen som du skrev Johanna??
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 12:57Tja, mitt onda framkallades antagligen delvis av längdskidor (men då märkte jag inte att det gjorde ont, det var först efteråt), halvdåligt fäste kombinerat med uppförslut sliter visst rätt bra...
Tja, mitt onda framkallades antagligen delvis av längdskidor (men då märkte jag inte att det gjorde ont, det var först efteråt), halvdåligt fäste kombinerat med uppförslut sliter visst rätt bra...
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 13:06Anders! Ursäkta en ovetande... vad är hamstringscurl för något? 😉
Anders! Ursäkta en ovetande... vad är hamstringscurl för något? 😉
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 16:22Hamstrings är muskelgruppen på lårens baksidor. Ligger du på magen med banden i en vägg nedanför dig och böjer knäna mha hamstrings, ja då blir det såna 😉
Träningen av hamstrings påverkar inte alls höftböjaren utan den gör jag för att stärka hela benen
Hamstrings är muskelgruppen på lårens baksidor. Ligger du på magen med banden i en vägg nedanför dig och böjer knäna mha hamstrings, ja då blir det såna 😉
Träningen av hamstrings påverkar inte alls höftböjaren utan den gör jag för att stärka hela benen
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 16:28tjena där.
du kan va sned i bäckenet,då går de ner i ljumsken
har haft sådana problem,,med,gick till en massör å knåda mej,rak.
tjena där.
du kan va sned i bäckenet,då går de ner i ljumsken
har haft sådana problem,,med,gick till en massör å knåda mej,rak.