Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i magen.
You need to log in to create posts and topics.

Jag har tränat ganska enformigt närmaste veckan. Capoeira (mycke statisk styrka och endel kondition) varje dag 7 dagar i rad plus något löp och box pass. Min kropp har blivit ganska seg av detta men det är bara en tillfällig period då våran mästare från b

märkligt... för mig brukar det vara tvärt om, att jag lättast undviker uppblåst mage med träning!

Dricker du mycket?
Utan kolsyra?

Finns möjlighet att du får en luftkudde i magen.

Möjlig lösning.
Drick mineralvatten med mycket kolsyra.
Pripps vichyvatten rekommenderas.

Du kommer att rapa upp luften, om nu detta är ditt problem.

Coca Cola duger ock

Det känns som om det är lite motsatsen till vad man tänker sig, att få i mer luft i magen 🙂

Jag brukar försöka dricka mycket, men då är de alltid vatten/mjölk/juice..

Det kan inte helt enkelt vara att du fått lite stressmage? Även om det har varit saker du tyckt varit kul (låter det som!) så kan det kanske ändå ha blivit lite stressigt att hinna med allt , och magen har inte blivit behandlad som den varit van? Bara en

Grejen är att jag är lite mellan kurser just nu och gör inte så mycket på dagarna men kvällarna tärnar ja hårt och äter middag sent så kan vara att den inte gillar att få mat så sent. Som idag blev de middag nu halv elva och jag tränade mellan 18-20 men s

Ät middag tidigare, runt 17 kanske. Sen äter du något mindre när du kommer hem från träningen.
Jag brukar ha med mig 2 matlådor till jobbet när jag ska träna på kvällen.

Men jag äter lunch rätt sent, kring 14-15, har en konstig dygnsrytm just nu och jag tycker det är jobbigt att äta närmare träningen om jag börjar 18 🙂