Quote from Guest on 5 September 2009, 17:01Vad göra åt nackproblem? Är det en fråga om sittställning eller
är det en träningssak?Spänningarna i nacken gör att jag får ont i huvudet efter ett par timmar i sadeln.
Det blir (givetvis) värre av körning i bocken men i den skånska snålblåsten
är det
Vad göra åt nackproblem? Är det en fråga om sittställning eller
är det en träningssak?
Spänningarna i nacken gör att jag får ont i huvudet efter ett par timmar i sadeln.
Det blir (givetvis) värre av körning i bocken men i den skånska snålblåsten
är det
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 17:11Jag led också av det här förr men sen jag började med axelträning på gymmet så försvann problemet.
Jag led också av det här förr men sen jag började med axelträning på gymmet så försvann problemet.
Quote from Lars Ekegård on 5 September 2009, 20:53Blev själv av med min nackont i år genom att vända på styrtappen, lite högre styre gjorde susen.
Blev själv av med min nackont i år genom att vända på styrtappen, lite högre styre gjorde susen.
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 22:46Vet att det låter helt omöjligt, men försök att slappna av i axlar och nacke när du cyklar.
Vet att det låter helt omöjligt, men försök att slappna av i axlar och nacke när du cyklar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2009, 16:18Liggcykel 🙂 är lösningen. Jag luta huvudet mot nackstödet och slippar alla problem med nacke, axlar och händer som man kan drabbas av på vanliga cyklar.
Liggcykel 🙂 är lösningen. Jag luta huvudet mot nackstödet och slippar alla problem med nacke, axlar och händer som man kan drabbas av på vanliga cyklar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2009, 16:21Träning brukar lösa det.
Träning brukar lösa det.
Quote from Funbeat user on 6 September 2009, 21:06Jag fick ont i nacken efter att ha köpt ny hjälm. Jag tog bort framskärmen ("mösskärmen".) på hjälmen och vips, försvann nackontet.
Högaktningsfullt
Hans B
Jag fick ont i nacken efter att ha köpt ny hjälm. Jag tog bort framskärmen ("mösskärmen".) på hjälmen och vips, försvann nackontet.
Högaktningsfullt
Hans B
Quote from Charlotte Skoglund on 6 September 2009, 23:15värken beror nog på ovan rörelse eller position
bara att träna
när jag kör på nätter med rejäl lampa lyfter jag blicken ovanligt långt fram med kontentan att jag får ont i nacken efter bara ngn timme.....annars får jag aldrig ont
så träna träna och åter t
värken beror nog på ovan rörelse eller position
bara att träna
när jag kör på nätter med rejäl lampa lyfter jag blicken ovanligt långt fram med kontentan att jag får ont i nacken efter bara ngn timme.....annars får jag aldrig ont
så träna träna och åter t
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 10:31Ett för lågt placerat styre påverkar såklart nackmuskulaturen. Får du böja nacken maximalt bakåt då du sitter i bocken är det definitivt för lågt. En för lång räckvidd är också en faktor som spelar in då du får ta en stor del av belastningen på armar och
Ett för lågt placerat styre påverkar såklart nackmuskulaturen. Får du böja nacken maximalt bakåt då du sitter i bocken är det definitivt för lågt. En för lång räckvidd är också en faktor som spelar in då du får ta en stor del av belastningen på armar och
Quote from Funbeat user on 7 September 2009, 21:21Jag gav lite extra akt på nackens vinkel i dag och det kan vara så
att mina (vanliga) glasön är en del av boven i dramat;Dessa är nämligen ganska smala (i höjdled) och halkar gärna en bit ner då
jag lutar mig framåt. Resultatet blir att jag antingen f
Jag gav lite extra akt på nackens vinkel i dag och det kan vara så
att mina (vanliga) glasön är en del av boven i dramat;
Dessa är nämligen ganska smala (i höjdled) och halkar gärna en bit ner då
jag lutar mig framåt. Resultatet blir att jag antingen f