Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i nacken
You need to log in to create posts and topics.

12

Själv gillar jag Adidas Evil Eyes därför att man kan vinkla glasönen så att önfransarna inte tar i glasen. Dock får man räkna med att de immar igen ibland vid kall, fuktig väderlek, speciellt när man stannar.

svaret på frågan är : Träna mer 😉

( hårt men sant)

Ca 1:55 in i denna film finns en praktisk(?) lösning om man får ont i nacken (H)

Mitt problem är att jag får ont i ryggen, efter ca 1,5 mil (brukar inte cykla så mycket längre än 2 mil) känner jag att ryggen har domnat, oftast på högersidan. Vad kan det bero på? Jag är ingen seriös supercyklist men jag är gärna ute en timme och det är

Alexandra- Jag hade samma problem i början, men det blev bättre desto fler längre sträckor jag cyklade. Men visst är det tråkigt när man får mer träningsvärk i rygg, armar och nacke än vad man får i benen. Inte riktigt vad man räknar med.

Lösningen är så enkel som de skriver ovan, träna!

Styrketräning för rygg/mage/sidan mage samt axlar. Men tränar du mage och rygg tillräckligt är inte axlarna lika nödvändiga, då det är mage och rygg som ska hålla upp överkroppen i rätt ställning. Orkar d

Alexandra,

mitt tips är att du sitter snett på sadeln och att du glider fram med din högra höft. Detta innebär att quadratus lumborum, muskeln som fäster på ovansidan av ditt bäcken samt ryggraden, blir överaktiverad. Vet du om du är märkbart stramare på

Gillar lösningarna i videon - kan helt klart relatera till problemet!

12