Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i/nedanför magen
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag har sprungit för motionens skull i ett antal år nu. För ett tag sen började jag få kramp i eller snarare nedanför magen när jag springer. Ofta får jag så ont att jag måste stanna och helst stå stilla för att kramperna ska gå över.

Vad jag kan s

Jag får ofta kramp precis där det låter som du menar om jag springer för intensivt (dvs snabbare än långpasstempo) när jag ska ha/har mens. Misstänker att det beror på att syret temporärt tas till benmusklerna istället för livmodern, för annars är motion

Det lät lite som urinvägsinfektion tycker jag!

Om jag får gissa, så tycker jag det låter som att Du får kramp i bäckenet. Orsakerna kan vara många, och en kiropraktor kan kolla upp om Ditt bäcken är snett och rätta till det.

Marie är också inne på en möjlig orsak. Hormonella tillstånd som styrs av me

Tack för era svar!

Har också tänkt att det kan vara ett kvinnligt problem, men vad jag vet så är det inte alltid i direkt anknytning till att jag ska ha/har mens. Men jag ska "utvärdera" om det har något samband.

Ibland kan jag få ont väldigt tidigt und

Vad jag blir impad av dig Christer!

Du äger ju sedan tidigare inom Frukt & Grönt AB inklusive evolutionsteorin. Men nu har du blivit en auktoritet även inom kvinnomedicin!

Anders, har jag blivit din idol? Jag kan berätta för dig iaf att urinvägsinfektion drabbar såväl kvinnor som män och jag har haft det och då kändes det ibland som kramp i nedre delen av magmusklerna!

F.ö. blir ordet urinvägsinfektion mycket roligare om

Du har alltid imponerat på mig 😉

En riktig Ido(l).
bild:http://www.rinkabyror.se/prodimg/large/3136.jpg

Jag har känt av två olika magsmärtor under löpning i nedre delen av magen.

Den ena kommer nog av hård ansträngning och syrebrist för den dyker bara upp under längre lopp där jag pressar mig hårt och den förvärras ofta av för hårt sittande resår i byxor.

12