Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i sittknölar efter ny sadel
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag var för för ett år sedan och mätte upp vilken sadelbredd jag skulle ha i en butik. Det blev ingen ny sadel då, men köpte en liknande i år på nätet. Måttet är 143 mm, den smalaste i den modellen. Sadeln är "Specialized Romin Evo Expert Gel". Dom f

Det är nog bara frågan om att vänja vid de nya tryckpunkterna.

Läs "vänja sig" 🙂

Det där är en bra sadel. Måste vara fel på din röv. 😉
Skämt åsido. Att hitta sadel är inte lätt. Specialized har ju provsadlar att testa.
Jag testade min Romin innan jag köpte den.

Nu skulle jag vilja testa Sitero sadeln från Specialized men den finns

Det kommer ge sig med tiden. När jag köpte ny pendlarhoj i höstas fick jag en sadel som passade mig mycket bättre än vad jag haft tidigare. För helt plötsligt satt jag på sittknölarna och det gjorde fruktansvärt ont i början. Å att pendla varje dag till j

Tack för svaren! Får ge det att tag till och hoppas man vänjer sig.

Inte för att förstöra nöjet med att smärtsamt öva in sin röv....

Jag har upplevt att mått kan vara avgörande. Om det känns fel är det mer än ofta precis så. Precis som mycket annat.

Det måste nog varit något tillfälligt. Cyklade Ringsjön runt idag, 125 km helt utan problem 🙂

Perfekt!

Om man precis har börjat cykla, och inte vet om sadeln är bra, men iaf är rätt inställd etc. är det normalt att det gör ont så inåt helvete (alltså tryck på just sittbenen) efter ca 3 mil? Jag inbillar ju mig att man ska kunna cykla bortåt 10 mil snart, m

12