Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i smalben.
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Skriver här o hoppas på lite råd...

Jag började löpträna i slutet på februari, på "riktigt", 3 ggr/vecka. (Innan var jag väl mest en "soffpotatis", trampade på motionscykeln ett par gånger i veckan bara.) Direkt snön försvann så började jag få ont

Läkare är oftast slöseri med tid i fall som det här. Sjukgymnaster är oftast mycket bättre på att behandla skadan rent konkret, läkare skriver i allmänhet bara ut smärtstillande/antiinflammatoriska piller och säger åt dig att vila, åtminstone enligt min e

Tack för svaret. Funderade på om man "är tvungen" att gå till läkare o får remiss till sjukgymnast... Men så kanske inte är fallet.

Gällande löptekniken så har jag filmats o jag har kollat av tekniken o det så faktiskt bra ut. 🙂

Vad jag vet är remisstvånget bortplockat sedan några år. Bara för att jag är nyfiken, vem var det som kollade ditt löpsteg?

Ok.

Det var en god vän som är mycket löparintresserad. O som hållit på med löpning i snart 10års tid... Hon är enormt duktig på området!

Benhinneinflammation är jag nära på helt säker på. Med din beskrivning så uppträder dessa symtom oftast under sådan förutsättnignar som du beskriver. Det är inte faligt men det gör rejält ont och drabbar kvinnor mer än män. Googla på benhinnehinflammation

Googla också stressfraktur, speciellt om smärtan är lokaliserad till ett litet område.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=678962

Där kan du läsa lite om både benhinneinflammation och stressfraktur på underbenet.

Som nämnts kan en sjukgymna

Inget att rekommendera kanske, men jag fortsatte min löpträning trots smärtor i benhinnorna.
De har nu försvunnit under själva träningen men jag har grymt ont om någon tar för hårt mot underbenen