Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOnt i svanskotan vid spinning och …
You need to log in to create posts and topics.

12

Ont i svanskotan, ä det bara när du cyklar?
Sa läkaren var det skulle sitta?

rent generel så brukar det vara så att man sitter med lite för krökt rygg. testa att svanka lite mer få se om det blir bättre

Hmmm. Att svanka är nog inte ett bra råd precis. Tvärtom ska man nog försöka rulla bakåt lite på sittbenen så man har en lätt krökt rygg i ländtrakterna.

Viktigt att träna rygg och bålmuskulatur så man orkar sitta så och inte trillar framåt.

inte så bra för diskarna att sitta med krökt rygg. med helt rak rygg eller lättsvank så borde bäcknet ligga i optimal position

Varför skulle diskarna ta stryk av att man böjer ryggen lite grann?
Hur ska man annars bära sig åt för att nå ned till styret om det sitter 5-10 cm under sadeln, vilket är ganska vanligt på en cykel som är avsedd som träningsredskap?
Om man vill ha ut lit

jag fick för mig att det mest gälde en spinningcyckel och då trodde jag att styret satt lite högre. om det är så lågt satt styre so kommer bäcknet att rotera med ryggen framår om man har lite krökta armar.

korta utlägningen om diskar: vi har fortfarande

ska man cykla ska man böja ryggen ... att svanka är ett vanligt fel hos tjejer.

Hej
Är ingen svankare i vanliga fall men har märkt skillnad efter en skada här nu att jag bör svanka en aaaaning för att minska trycket i nackkotorna där jag känner som mest nu under min skada. Så i det fallet håller jag med Jessica.
Ser man på

Hej!
Sittposition på racer blir ju en lätt krökt rygg.
När jag får ont i ryggen, sätter jag mig upp, släpper styret och svankar, är döskönt och trycket/det onda försvinner. (men det kommer ju tillbaks efter ett tag)
Förebyggande rygg/bål träning samt stre

12