Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i trampdynan
You need to log in to create posts and topics.

hej, har efter några hårdare veckor av träning fått väldigt ont i höger trampdyna. Smärtan uppstod efter att jag hade gått i "vanliga skor" med enbart en tunntunn sula som dämpning. Smärtan kommer lite från och till men det konstiga är att jag får mycket

Jag har samma problem och idrottsläkaren sa att främre fotvalvet ramlat ner, men ortopeden sa att mina fettkuddar som skyddar är utslitna. Inlägg med förhöjning för att minska belastningen hjälper.

Jag fick liknande problem när jag ökade distansen för snabbt och fick en inflammerad trampdyna. Trampdynan var svullen för mig då och det gjorde ont efter att jag belastat den men inte direkt när jag sprang utan det kom efteråt. Jag vilade några veckor oc

Tack för svaren! har blivit bättre bättre men smärtan finns där när jag går barfota och i odämpade skor men jag tror inte lidingöloppet är i fara som jag trodde först.

Jag har haft samma symptom. Har du kanske för tajta skor eller snörar du för hårt så foten inte får plats? För mig funkade det att inte snöra skorna i nedersta hålen.

Jag har också haft nåt liknande, efter att ha gått för mycket i högklackade dans-skor. Jag löste det genom att under den mest akuta fasen ha gelekuddar just under trampdynan när jag gick i vanliga skor, och att ha fotriktiga tofflor hemma. Jag kunde nämli

Linus, jag hade ett liknande problem orsakat av vanliga skor. Jag undersökte dem och märkte att sulan hade deformerats på insidan, så att det blivit som en liten uppförsbacke vid leden mellan tån och framfoten. Den klämde lite mot tramdynan där fram. Det