Quote from Guest on 24 September 2010, 16:19När jag springer i mer än en timme så får jag ont i muskeln på ovansidan av underarmen och lite nertill i biceps. Springer med armarna i ca 90 graders vinkel och lätt pendlande rakt utmed sidorna. Beror det på att jag är otränad i armarna?
När jag springer i mer än en timme så får jag ont i muskeln på ovansidan av underarmen och lite nertill i biceps. Springer med armarna i ca 90 graders vinkel och lätt pendlande rakt utmed sidorna. Beror det på att jag är otränad i armarna?
Quote from Jonny Persson on 24 September 2010, 16:29Tycker det låter som att du springer och spänner dig. Slappna av så ska du se att det ger sig.
Tycker det låter som att du springer och spänner dig. Slappna av så ska du se att det ger sig.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 19:48Vi som håller på med ultradistanslöpning eftersträvar att hålla händerna i höjd med midjan och flaxa så lite som möjligt med armarna.
Coreträning är annars en bra rekommendation. Styrketräna muskler i överkroppen inklusive mage, rygg och armar ett par gå
Vi som håller på med ultradistanslöpning eftersträvar att hålla händerna i höjd med midjan och flaxa så lite som möjligt med armarna.
Coreträning är annars en bra rekommendation. Styrketräna muskler i överkroppen inklusive mage, rygg och armar ett par gå
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 20:08Det kan nog bero på att jag spänner mig, har lite svårt för det där med att slappna av tyvärr. Haft rätt mycket problem med stelhet i nacken och ryggen tidigare också.
Det kan nog bero på att jag spänner mig, har lite svårt för det där med att slappna av tyvärr. Haft rätt mycket problem med stelhet i nacken och ryggen tidigare också.
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 09:58Jag har samma problem och har märkt att det släpper om jag sänker händerna till midjan och koncentrerar mig på att slappna av i överkroppen.
Jag har samma problem och har märkt att det släpper om jag sänker händerna till midjan och koncentrerar mig på att slappna av i överkroppen.
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 10:29Jag brukar tänka att jag håller händerna i ett löst sittande byxbälte.
Jag brukar tänka att jag håller händerna i ett löst sittande byxbälte.
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 15:38Idag sprang jag 2,5 timme och fick inte alls lika ont som tidigare. Det hjälpte att tänka mer på att slappna av i axlarna och hålla händerna i midjenivå hela tiden.
Idag sprang jag 2,5 timme och fick inte alls lika ont som tidigare. Det hjälpte att tänka mer på att slappna av i axlarna och hålla händerna i midjenivå hela tiden.