Quote from Guest on 19 July 2008, 21:55Jag har sprungit ca 2 ggr/vecka sedan i april och har märkt att jag får ont i vänster vad. Vaden känns hård och gör lite, men inte mkt, ont. Ibland känns det hela vägen upp till rumpan, typ baksida lår.
Det enda som hos mig skiljer vänster ben från höger
Jag har sprungit ca 2 ggr/vecka sedan i april och har märkt att jag får ont i vänster vad. Vaden känns hård och gör lite, men inte mkt, ont. Ibland känns det hela vägen upp till rumpan, typ baksida lår.
Det enda som hos mig skiljer vänster ben från höger
Quote from Bjarne Lewin on 19 July 2008, 22:05Jag har också haft lite småprobem med vaderna, mest med den ena! Orsaker kan vara att jag missade att stretcha den djupa vadmuskeln och/eller "hög" ålder (45 år). Däremot så har mina känningar bara gällt vaderna
Det blev bättre i och med att jag började
Jag har också haft lite småprobem med vaderna, mest med den ena! Orsaker kan vara att jag missade att stretcha den djupa vadmuskeln och/eller "hög" ålder (45 år). Däremot så har mina känningar bara gällt vaderna
Det blev bättre i och med att jag började
Quote from Funbeat user on 20 July 2008, 10:51Kan det ha att göra med att man som löpare springer på samma sida av vägen hela tiden och att vägen alltid lutar. Bara en teori?
Kan det ha att göra med att man som löpare springer på samma sida av vägen hela tiden och att vägen alltid lutar. Bara en teori?
Quote from Bjarne Lewin on 20 July 2008, 10:56Inte för mig eftersom jag dels inte springer på vägen och dels för att jag springer mina rundor åt båda håll (fast inte samtidigt så klart)
Inte för mig eftersom jag dels inte springer på vägen och dels för att jag springer mina rundor åt båda håll (fast inte samtidigt så klart)
Quote from Funbeat user on 20 July 2008, 10:57Jag har till och ifrån haft ömma vader.Det gör ont om jag tar i vaderna och klämmer på dom.För mig handlar det om att stretcha dom ordentligt efter varje pass,vilket jag fuskar ofta med
Jag har till och ifrån haft ömma vader.Det gör ont om jag tar i vaderna och klämmer på dom.För mig handlar det om att stretcha dom ordentligt efter varje pass,vilket jag fuskar ofta med
Quote from Funbeat user on 20 July 2008, 11:00Uppvärmning och nedvarvning är viktigt för mig när jag löper, annars kommer stela muskler som ett brev på posten, stretching också självklart.
Själv sprang jag på grusvägar och vanliga bilvägar och i och med lutningen på vägen så blev jag tvingad att spr
Uppvärmning och nedvarvning är viktigt för mig när jag löper, annars kommer stela muskler som ett brev på posten, stretching också självklart.
Själv sprang jag på grusvägar och vanliga bilvägar och i och med lutningen på vägen så blev jag tvingad att spr
Quote from Funbeat user on 20 July 2008, 11:47Ont i vänster vad är något som jag har haft i flera år nu, från o till. Inget kul o speciellt inte om det år över till att bli kramp i vaden o sen i lår osv.
Jag har inte nån bra diagnos på det hela, men det som har hjälpt mig lite är att ha inlägg i sko
Ont i vänster vad är något som jag har haft i flera år nu, från o till. Inget kul o speciellt inte om det år över till att bli kramp i vaden o sen i lår osv.
Jag har inte nån bra diagnos på det hela, men det som har hjälpt mig lite är att ha inlägg i sko
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 00:05Tack för alla tips och synpunkter!
Nej, jag springer så varierade sträckor, så jag tror inte det handlar om snedbelastning.
Alltså uppvärmning. Jag brukar eg. inte värma upp annat än att jag springer väldigt, väldigt långsamt i ca 2 km. Är det tillräc
Tack för alla tips och synpunkter!
Nej, jag springer så varierade sträckor, så jag tror inte det handlar om snedbelastning.
Alltså uppvärmning. Jag brukar eg. inte värma upp annat än att jag springer väldigt, väldigt långsamt i ca 2 km. Är det tillräc