Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har lyckats dra på mig en skada i högervaden. Jag tror inte att det är en bristning (möjligtvis en lättare isf) eftersom det inte "small till" utan det onda har kommit krypande och igår fick jag avbryta mitt lugna joggingpass. Idag känns den stel. Smä

Om jag var du så skulle jag lägga mer fokus på kroppen än på kalendern. Känner du av något i vaden dagen innan göteborgsvarvet så kan det vara värt att hoppa över. Kolla upp andra halvmaror som kan vara roliga att köra senare i sommar i stället.

Men har

Tack så mycket för ditt svar! Jag kommer förmodligen testa lite stretch/massage och äta voltaren resten av veckan och sedan ge det ett försök på lördag. Det gör ju inte så ont att jag inte kan springa men man vet ju aldrig hur det börjar kännas de sista k

Svårt att säga vad det är,förmodligen en liten muskelbristning.Prova tigerbalsam eller något värmande linement,o efter insmörjning så lindar du med en binda.Ett tips är att göra detta under natten när du sover.LYCKA TILL 🙂 Jag ska också springa varvet m

Tack för tipset om tigerbalsam och linda. Ska testa det. Ja lite nervöst är det nu. Siktar själv på 1:45-1:50 nånstans.
Lycka till du med! 🙂

Klipp bort tårna på en luddig go varm lång strumpa och dra över vaden över natt. E även toppen vid knäont. Jag brukar köra dubbla strumpor. Svarar mkt bra på den värmebehandling det blir. Ett litet tips dock med tigerbalsamen är att inte häkta på den 10 m

Jag tänkte uppdatera er hur det gick och jag kan ju säga så här, att jag aldrig mer kommer genomföra ett lopp om jag är halvskadad. Jag gjorde en chansning men började känna av vaden redan efter 3 km.... Fick sakta ner tempot för att hålla nere smärtan. K

Din stackare! Det låter verkligen som det var s***jobbigt rent ut sagt! 🙂

Jag ska tänka på dig om jag funderar på att tävla halvskadad! Fast det är kanske inte det man vill i livet...

Hoppas att du snart blir bra i din vad igen (L)

Talesättet är ju "Vis av skadan". Nu är du det då...

Bra kämpat. 1,55 är ju riktigt bra med tanke på omständigheterna.
Jag tror inte att din skada är särskilt allvarlig, vila och rehabilitetsträning så kommer du förhoppningsvis kunna träna för fullt om någon vecka.

12