Quote from Guest on 17 November 2009, 13:27Jag har hållit upp sedan Tisdag förra veckan p.g.a snuva och hosta. Igår bestämde jag mig för att ta ett varv i Järna. Jag sprang första halvan, ca 3 Km i ganska snabbt tempo. Kom till högsta punkten och var tvungen att stanna och gå då jag tog tvärslut.
Jag har hållit upp sedan Tisdag förra veckan p.g.a snuva och hosta. Igår bestämde jag mig för att ta ett varv i Järna. Jag sprang första halvan, ca 3 Km i ganska snabbt tempo. Kom till högsta punkten och var tvungen att stanna och gå då jag tog tvärslut.
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 13:37Muskelbristning kanske? Dvs att nåt/några fibrer gick av. Går över på några dagar/nån vecka tror jag.
I övrigt tänker jag att "uppvärmning är bra innan snabba rundor", särskilt om man inte sprungit ett löpsteg på en vecka. Vätskebrist ökar inte bara ris
Muskelbristning kanske? Dvs att nåt/några fibrer gick av. Går över på några dagar/nån vecka tror jag.
I övrigt tänker jag att "uppvärmning är bra innan snabba rundor", särskilt om man inte sprungit ett löpsteg på en vecka. Vätskebrist ökar inte bara ris
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 13:56Gissar du fick kramp för att du pga förkylning rört dig mindre/annorlunda än vanligt sista tiden. Att västkebrist skulle vara så lokal och akut just i vaden men inte nån annanstans i kroppen tycker jag låter mindre troligt. Går du till en idrottsmassör el
Gissar du fick kramp för att du pga förkylning rört dig mindre/annorlunda än vanligt sista tiden. Att västkebrist skulle vara så lokal och akut just i vaden men inte nån annanstans i kroppen tycker jag låter mindre troligt. Går du till en idrottsmassör el
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 14:58Anders Nilsson, nja, vätskebrist misstänkte jag innan vaden gav sig tillkänna. Jag var ju till och med tvungen att stanna och börja gå.
Anders Nilsson, nja, vätskebrist misstänkte jag innan vaden gav sig tillkänna. Jag var ju till och med tvungen att stanna och börja gå.
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 15:20Jo, men att det skulle vara så allvarligt att det leder till en krafitg kramp på ett ställe, men inte till några andra allvarliga symptom?
Jo, men att det skulle vara så allvarligt att det leder till en krafitg kramp på ett ställe, men inte till några andra allvarliga symptom?
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 20:42gubbvad och muskelbristning är samma sak, eller?!
gubbvad och muskelbristning är samma sak, eller?!
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 21:26Nej gubbvad ich muskelbristning är inte samma sak enligt den läkare på Råsunda Idrottsklinik som jag var till och han hade varit med om att definiera tillståndet gubbvad på 80-talet.
Gubbvad visar ingen bristning eller sträckning av vadmuskeln vid röntge
Nej gubbvad ich muskelbristning är inte samma sak enligt den läkare på Råsunda Idrottsklinik som jag var till och han hade varit med om att definiera tillståndet gubbvad på 80-talet.
Gubbvad visar ingen bristning eller sträckning av vadmuskeln vid röntge
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 23:14Man kan även kalla de "Tennisleg" Muskelbristning i gastrocnemius. Vadmuskeln, innsidan långt ner på den muskeln. alltså lite längre ner än mitten på vaden.
Har du fortsatt känningar föreslår ja dig att börja med rehab, så som tåhävningar och rörlighetst
Man kan även kalla de "Tennisleg" Muskelbristning i gastrocnemius. Vadmuskeln, innsidan långt ner på den muskeln. alltså lite längre ner än mitten på vaden.
Har du fortsatt känningar föreslår ja dig att börja med rehab, så som tåhävningar och rörlighetst
Quote from Funbeat user on 18 November 2009, 15:26ok. jag har funderat på skillnaden ett tag. tack.
ok. jag har funderat på skillnaden ett tag. tack.