Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i vaderna när jag springer
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Funbeat!

Jag är 17 år och har varit väldigt aktiv hela mitt liv, men jag har dessvärre alltid slarvat med stretching (jobbigt ord):P. Så jag har alltid fått krampkänningar när jag springer längre sträckor.

Så jag springer först 200 meter, sen kampa

Kolla in diskusionen här på funbeat. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=796860
Den tar upp ett liknade problem.

@ Johan

Man tackar 🙂

200 meter är ju ingenting. Förstår att du blir desperat.

Du skriver att du testat en massa. Har du provat tåhävningar?

Tror inte det är stretching du behöver utan stärka vaden. Kollas in denna artikel.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=6695

@ jonas

tack så jättemycket! Jag skall testa tåhävningar. Jag håller er uppdaterade 🙂

Har samma problem som du beskriver men för mig hjälpte det med kalium/magnesium tabletter.Min massör sade att man kan ha brist på det o då känns vaderna när man tränar.Kanske bara funkar på mig....vet inte ...

@ Pernilla

Tack, jag ska testa lite av varje. Vilken sorts tabletter tar du Pernilla? Var kan de köpas? Jag vet at det finns lite sånt på Ica och så.

jag har en otestad teori...

När mina knän pekar fram pekar fötterna ca 45 grader utåt.
När jag springer som vanlgt kan jag hålla koll på detta och ha både knäna och fötterna pekandes framåt

MEN

när jag kör intervaller eller ska spörta på slutet orkar j

@ Veronica

Jag tror inte det, jag får alltid ont i baksidan av vaderna. Men jag tackar för din "otestade teori" 🙂 Men det kanske ligger någon i det. Vem vet 🙂

Samtidigt vill jag tacka alla er som har svarat. Kul att folk bryr sig. (L) 😀

De finns i hälsokost affärerna.
Det finns i olika styrkor,jag har en som heter
Super Cal-Mag,600mg/300mg

Den funkar för mig!Så fort jag får problem så äter jag den några veckor och efter det kan jag iallafall hålla upp nån månad.

12