Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt mitt under hälen
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

(Är ny i den här gruppen och om det redan finns diskussionstrådar i detta ämne tar jag gärna emot hänvisningar.)

För fem år sedan dansade jag en hel härlig natt barfota på ett marmorgolv i Frankrike. Nästa morgon vaknade jag med enormt ont under fö

Det går inte att ställa någon pålitlig diagnos via internet, men det låter som hälsporre. Ett tyvärr ganska vanligt problem.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsporre/

Rekommenderar att du sökert upp någon som har

Det enda jag har hört om den slags problem är aldrig under några som helst omständigheter gå med på att få en kortison spruta där. Nåt med att den löser upp "kudden" och det ska vara irreparabelt då.
Men som sagt, det kan bero på så mycket så att få info

Låter som en typisk hälsporre. Som tidigare inlägg så är det vanligt, men tyvärr svårläkt. Kommer oftast igen, kan sitta i rätt länge.........det finns "hälkuddar" på sportaffärer man kan köpa som man tar bort en bit i mitten i. Då avlastar man hälen som

Varmt tack för era svar! När jag hade problemet för några år sedan sade min goda vän (PT, sjuksköterska och rejält kunnig på kropp, träning och hälsa med en lång lista kurser och utbildningar i dessa ämnen) att det var en vanlig slutsats men att inte var

Om det är hälsporre finns det instruktionsvideor på Youtube på hur du kan tejpa det för att kunna träna vidare och få bort det.

Om du har ont mitt under hälen så låter det inte som hälsporre, snarare som uttrampad hälkudde/fettkudde. Hälsporre eller plantar fascit gör ont på hälens framkant och i senan som fäster där och sedan går under foten.

Jag skulle, precis som Lars, säga att det inte låter som hälsporre eller plantar fasciit om det gör ont mitt under hälen. Det som vanligen kallas hälsporre är en inflammation i senan som går under foten och fäster i framkanten på hälen. Oftast är det i in

Har också haft samma problem. Fick bra tips från Sylvia i den här tråden. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1112846

Många bra tips om vad man ska göra om man har hälsporre eller plantar fasciit i den tråden. Men som sagt, jag undrar om det är det som är problemet hos TS.

12