Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt på foten? Hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Hej! 🙂

Jag har ett litet problem som jag vill få bukt med. Jag haft ont uppe på foten i flera veckor nu (bara vänstra foten, nära benet).. Jag undrar vad som kan vara fel? Vad det beror på och hur jag kan få bort det på bästa sätt?

Observera att det b

Jag har haft känningar av något liknande om jag har knutit skorna för hårt så det är något som trycker på ovansidan av foten.

instämmer.

Låter som att den översta snörningen är för tajt. kan vara att det bara är för hårt. Men det finns lite olika sätt att snöra skorna för att få det så bra som möjligt för just dina fötter. Kolla t.ex på

http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-238

okej, det låter troligt. Men jag knyter sällan skorna, de är nästan alltid knutna och så stoppar jag bara in fötterna 🙂
men det är värt att prova, tack!

Det skadar aldrig att köra tåhävningar o balansplatta, bra mot div småskador. hemovningar.se har ofta bra övningar oxå.

Jag skulle nog pröva att knyta skon i så fall.

Jättebra länk Fredrik! Jag har läst om olika sätt att snöra, men här förklarade de tydligt vilken variant som passar till vilket problem.

Gammal tråd men denna var helt suverän för mig.. Videon med olika sätt att snöra skorna hjälpte mig direkt med mina problem på ovansidan av foten. Jag passar perfekt in på löparna hon nämner i instruktionsfilmen, jag har myyyyckte höga fötter. Paralellsnö