Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt på insidan av benen!
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!!

Tänkte bara kolla om det är någon av er lite mer rutinerade löpare som kan komma med några tips.
Har som sagt sprungit ungefär 2ggr i veckan dom två senaste månaderna. På sistone har jag märkt att jag får ont på insidan av benen. "Det onda"

Min första tanke är överpronation. Som gör att insidan av foten/vaden får jobba extra hårt.

Mitt råd: Balansplatta alt skogslöpning(ej med joggingskor!!).

Ja det är kanske dags att se över hur man springer kanske. Får ta mig ned till Löplabbet och få lite hjälp.

Menar du båda benen? Om bara ena benet, är det onda lokaliserat till en fläck stor som ca. en femkröna?

Det är mest på höger ben och ja jag skulle uppskatta det till den storleken ungefär. Men har även lite känningar i vänster.

Kan eventuellt vara en stressfraktur. Fast det är bäst att först utesluta de mer sannolika åkommorna innan man målar Fan på väggen.

En stressfraktur av denna typ brukar nog inte uppstå förrän man har sprungit och haft ont rätt länge i det området? Dvs, man brukar få andra varningssignaler innan.

Jag tror att detta är en klassisk variant på det som brukar kallas "benhinneinflammation"

Jag har haft precis samma känningar som du. Ökade min löpmängd ganska mycket under våren (och bytte asfalt mot skogen) och fick väldigt ont på insidan, precis ovan vänster fotknöl med lite svullnad runt om. Det gick över med vila på några dagar (plus tige