Quote from Guest on 10 May 2010, 22:50Sprang mitt längsta nånsin för ett par dagar sen, inför Gbg-varvet.
Antar att det är helt normalt att man får känningar lite här o där..
Men nu har jag Verkligen fått ont nere på smalbenet, nästan vid vristen,och det känns också när jag går i uppförsbacka
Sprang mitt längsta nånsin för ett par dagar sen, inför Gbg-varvet.
Antar att det är helt normalt att man får känningar lite här o där..
Men nu har jag Verkligen fått ont nere på smalbenet, nästan vid vristen,och det känns också när jag går i uppförsbacka
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 23:00Hittar man formen genom att skada sig?
Hittar man formen genom att skada sig?
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 23:23Ha, nej såklart inte!
Men är _ny_ på detta med lopp (och springer såklart inte om jag har för ont)
men min fråga var mera: ska man räkna med att småonda känningar tillhör en löpares vardag? Hur mycket hänsyn ska man egentligen ta till sin kropp?
Ju mindre
Ha, nej såklart inte!
Men är _ny_ på detta med lopp (och springer såklart inte om jag har för ont)
men min fråga var mera: ska man räkna med att småonda känningar tillhör en löpares vardag? Hur mycket hänsyn ska man egentligen ta till sin kropp?
Ju mindre
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 23:27Smärta är antingen ett tecken på att kroppen ogillar något du gör/gjort eller hypokondri.
Det sistnämda drabbas jag alltid av veckan före ett lopp. Därför kan jag inte räkna bort det som anledning, är man oerfaren kanske man blir hypokondrisk tidigare?
Smärta är antingen ett tecken på att kroppen ogillar något du gör/gjort eller hypokondri.
Det sistnämda drabbas jag alltid av veckan före ett lopp. Därför kan jag inte räkna bort det som anledning, är man oerfaren kanske man blir hypokondrisk tidigare?
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 14:41Ont 5-15 cm ovanför fotnölarna bägge sidor av underbenet: vanlig plats för stressfrakturer. Insida = insida tibia, utsida = utsida av fibula. En stressfraktur avslöjar sig ganska snabbt genom att det gör ont där den sitter (och bara där) om du trycker på
Ont 5-15 cm ovanför fotnölarna bägge sidor av underbenet: vanlig plats för stressfrakturer. Insida = insida tibia, utsida = utsida av fibula. En stressfraktur avslöjar sig ganska snabbt genom att det gör ont där den sitter (och bara där) om du trycker på
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 19:34Tack så mycket för svar!
Det onda (som är kvar idag) sitter inte på sidorna utan mitt på benet, fast nära vristen.
Känns som ett inre blåmärke..
En överansträngning skulle jag tro.
Vila it is, stressfaktur lät inte kul!
Skönt att få tips här på FB 🙂
Tack så mycket för svar!
Det onda (som är kvar idag) sitter inte på sidorna utan mitt på benet, fast nära vristen.
Känns som ett inre blåmärke..
En överansträngning skulle jag tro.
Vila it is, stressfaktur lät inte kul!
Skönt att få tips här på FB 🙂