Quote from Guest on 20 January 2010, 10:38Hej,
Jag har sprungit några långpass (med långpass menar jag ca 2 timmar) i skog uppblandat med stigar och vägar. Har fått ont på utsidan av vänster fot, precis under fotknölen. Det gör framförallt ont när jag böjer foten inåt - en rörelse det kan bli en
Hej,
Jag har sprungit några långpass (med långpass menar jag ca 2 timmar) i skog uppblandat med stigar och vägar. Har fått ont på utsidan av vänster fot, precis under fotknölen. Det gör framförallt ont när jag böjer foten inåt - en rörelse det kan bli en
Quote from Sissel Svanøe on 20 January 2010, 10:48Låter som överansträngd peroneus brevis. Googla på det och du hittar mängder med rehab och stretchövningar. Hade ingen aning om att den fanns innan jag fick ont i den efter att ha mixtrat med löpsteget förra vintern. Det gick över snabbt för mig. Hoppas d
Låter som överansträngd peroneus brevis. Googla på det och du hittar mängder med rehab och stretchövningar. Hade ingen aning om att den fanns innan jag fick ont i den efter att ha mixtrat med löpsteget förra vintern. Det gick över snabbt för mig. Hoppas d
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 10:54Tack för det tipset. Ska genast kolla upp!
Tack för det tipset. Ska genast kolla upp!
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 12:56Jag har samma problem men på höger fot (efter MMC 29/11). Trodde att det var pga en stukning, men det har inte viljat släppa. Är intresserad om du hittar några bra övningar.
Jag har samma problem men på höger fot (efter MMC 29/11). Trodde att det var pga en stukning, men det har inte viljat släppa. Är intresserad om du hittar några bra övningar.
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 13:08Det lät ju inte som snabbt övergående direkt (från 29/11).
/Karin
Det lät ju inte som snabbt övergående direkt (från 29/11).
/Karin
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 14:52Har fått känning av samma problem. Har fått det nu när jag gått från utelöpning till löpning på löpband. Ska googla problemet och se om jag hittar något bra.
Har fått känning av samma problem. Har fått det nu när jag gått från utelöpning till löpning på löpband. Ska googla problemet och se om jag hittar något bra.
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 21:59Eller Peroneus Longus. Båda är med och stabiliserar i fotleden när du springer på ojämn mark. Har du vrickat den foten tidigare?
Bra övningar om du ska fortsätta springa i skog och mark:
Balanskudde och gummibandsövningar för att stärka upp fotleden, gu
Eller Peroneus Longus. Båda är med och stabiliserar i fotleden när du springer på ojämn mark. Har du vrickat den foten tidigare?
Bra övningar om du ska fortsätta springa i skog och mark:
Balanskudde och gummibandsövningar för att stärka upp fotleden, gu
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 23:23Jonas>> Det var en ganska kraftig stukning. Brukar tävla orienteering med tejpad fot, men försöker undvika det på träning. Det gjorde klart ont då det hände, men det brukar släppa efter ca 5 min om jag fortsätter att springa. Dock inte dena gång.
Har sla
Jonas>> Det var en ganska kraftig stukning. Brukar tävla orienteering med tejpad fot, men försöker undvika det på träning. Det gjorde klart ont då det hände, men det brukar släppa efter ca 5 min om jag fortsätter att springa. Dock inte dena gång.
Har sla
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 07:40Tack Jonas. Det var många år sedan jag vrickade foten, men det kanske fortfarande har betydelse.
Tack Jonas. Det var många år sedan jag vrickade foten, men det kanske fortfarande har betydelse.
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 08:51Tack för bra övningstips. Dom ska vi prova.
Tack för bra övningstips. Dom ska vi prova.