Quote from Guest on 1 July 2012, 16:40Ja det smärtar vid tryck under benutskottet. Känns som det är en sena/senfäste som gör ont. Smärtan går ner ett par cm. Kände det första gången i slutet av GbgVarvet och då hade jag ganska ont dygnet runt och i vila ett par dagar men kom snart igång igen
Ja det smärtar vid tryck under benutskottet. Känns som det är en sena/senfäste som gör ont. Smärtan går ner ett par cm. Kände det första gången i slutet av GbgVarvet och då hade jag ganska ont dygnet runt och i vila ett par dagar men kom snart igång igen
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 16:50Jag har haft en liknande smärta som du beskriver, på utsidan några centimeter nedanför knäet. Mina knäproblem började efter att jag sprang Lidingöloppet förra året. Smärtorna kom i slutet av löppass, men mest efteråt. Kontaktade sjukgymnast för råd och fi
Jag har haft en liknande smärta som du beskriver, på utsidan några centimeter nedanför knäet. Mina knäproblem började efter att jag sprang Lidingöloppet förra året. Smärtorna kom i slutet av löppass, men mest efteråt. Kontaktade sjukgymnast för råd och fi
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 20:10Det var ett svar det! Tack så mycket! Mina sätesmuskler med stor sannolikhet undermåliga och att mitt problem i grunden har sin orsak i just svag muskulatur är oxå sannolikt. Styrketräning är tråkigt helt enkelt. Får tänka om där, samt kontakta sportrehab
Det var ett svar det! Tack så mycket! Mina sätesmuskler med stor sannolikhet undermåliga och att mitt problem i grunden har sin orsak i just svag muskulatur är oxå sannolikt. Styrketräning är tråkigt helt enkelt. Får tänka om där, samt kontakta sportrehab
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 10:24Ja, visst är det jobbigt att få till de där löpstyrkepassen, MEN, det är så grymt kul att springa sen när du känner att du får ett helt annat tryck i steget och du känner dig superstark och snabb! Ta det försiktigt och lycka till!
Ja, visst är det jobbigt att få till de där löpstyrkepassen, MEN, det är så grymt kul att springa sen när du känner att du får ett helt annat tryck i steget och du känner dig superstark och snabb! Ta det försiktigt och lycka till!
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 13:21Hej
Jag fick såna smärtor ok,var till massör som rekommenderade stretch övningar dag & natt, för sätessmuskler även för framsidan av låren.
Tejpade med Kinesio tjep och fixade Sthlms mara.... 14 juli dags för mara nr 2... dock se jag till att jag vilar
Hej
Jag fick såna smärtor ok,var till massör som rekommenderade stretch övningar dag & natt, för sätessmuskler även för framsidan av låren.
Tejpade med Kinesio tjep och fixade Sthlms mara.... 14 juli dags för mara nr 2... dock se jag till att jag vilar
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 16:53Just det ja, glömde ju nämna stretchingen! Se till att stretcha sätesmuskulaturen ordentligt efter varje pass. En övning som jag tycker är grymt effektiv är stående, ena läggs upp på ett bord (normal matbordshöjd) i vinkel så att fotsulan pekar åt sidan.
Just det ja, glömde ju nämna stretchingen! Se till att stretcha sätesmuskulaturen ordentligt efter varje pass. En övning som jag tycker är grymt effektiv är stående, ena läggs upp på ett bord (normal matbordshöjd) i vinkel så att fotsulan pekar åt sidan.
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 18:31Tack igen! Är nyfiken på din, Shamala, tejpning ser ut - ett varv under knät, lagom hårt? Eller är det någon specialare?
Tack igen! Är nyfiken på din, Shamala, tejpning ser ut - ett varv under knät, lagom hårt? Eller är det någon specialare?
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 23:24Hej Jimmy...
Köpte färdig klippat för knät till maran ( även tejprulle för löppassen -som jag klippte som det ser ut i färdig klippta paket.
..
kolla länken nedan...http://www.kinesiotapeshop.se/tejp/kinesiotejp.html?gclid=CLby6oj2-7ACFSEjcgoddV0ySg
Hej Jimmy...
Köpte färdig klippat för knät till maran ( även tejprulle för löppassen -som jag klippte som det ser ut i färdig klippta paket.
..
kolla länken nedan...
http://www.kinesiotapeshop.se/tejp/kinesiotejp.html?gclid=CLby6oj2-7ACFSEjcgoddV0ySg