Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt som attan i magen!
You need to log in to create posts and topics.

Igår hände någon som jag aldrig varit med om förr, och jag behöver hjälp för att reda ut vad som hände!

Jag är en glad amatör och skulle springa 5 km i blodomloppet igår kväll.
Mitt enkla mål var att slå min tid från förra året, och jag tycker jag var p

För mig låter det som mjälthugg/håll?
Hur andas du?

Ja, jag är ju tillräckligt amatörmässig att jag inte ens vet hur jag andas!!
Jag försöker hålla en jämn andning och hittills har det fungerat bra.

De gånger jag fått håll förut har det varit lite jobbigt, men det här var direkt otäckt. Inget jag varit

Jag är amatör på att springa, men en av de saker jag minns är att håll ska kunna förebyggas med "rätt" andning, jag fick lära mig andas ut två steg och in två steg och att det gäller att tömma ordentligt på utandningen - och jag får håll sällan (aldrig),

Om du fortfarande är öm, så låter det ju inte riktigt som håll, tycker jag. Är du öm på en punkt, d v s så att det gör mer ont om du klämmer där, elelr sitter det "längre in" så att du inte kan "klämma dig fram" till ömheten? Om det ömmar när man trycker

Har nu varit ute lite och gått och kan bara konstatera att det inte var håll.
Det pendlar mellan småont och ont fortfarande.

Jag får väl vila ett par dagar helt enkelt.

Låter läskigt det där med muskulärt.....

precis sådär ont fick jag när jag sprang tretusen och drack för mycket innan. Det var hemskt för det var ju massa publik som såg hur jag stapplade sista kilometern. Gjorde ont ungefär 3-4 minuter efteråt men kunde gå efter 5 min. Var dock inte öm eller nå

Hmm. Det låter lite märkligt. Skulle kunna vara en liten pneumothorax (luft i lungsäcken så att en liten del av lungan faller samman) men du verkar ju inte så allmänpåverkad...hur går det för dig att andas nu? Det är också ganska vanligt att få en inflamm

Åsa - muskulärt är i princip motsatsen till läskigt, i den medicinska världen, så låt inte ordet skrämma upp dig.

Åsa- Hmmm... Tycker beskrivningen av "ont" stämmer exakt in på vad jag får ibland, nu senast igår när jag var ute o sprang, men det kan lika gärna komma när jag gör inget.
Hugger, dunkar till, måste andas små korta pustar, svårt att vrida kroppen. Jag ha