Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt under häl av löpning..
You need to log in to create posts and topics.

12

Har ni erfarenhet av vad det kan bero på när jag får ont under hälen när jag har löpning i mitt schema. Som att någon trycker skithårt med fingret under men det känns bara efter å mellan pass inte när jag springer eller går.
Har jag suttit ner efter löpn

Hälsporre! Tejpa hälen, hur hittar du på nätet eller via sjukgymnast. annars dra ett varv från hålfoten runt bakkappan av hälen och ut mot utsidan. Sedan flera tvärgående tejpremsor under hälen, primitiv hemmavariant som behöver göras om varje gång men fu

Nya skor....+ ny fotbädd. Då gick det över på rotvall för mig.//Kjell.

Det här låter precis som mina problem. Tror att det är en begynnande hälsporre, alternativt inflammation i hälen som i sin tur kan leda till hälsporre.

Inlägg är nog bra. Tejp likaså. Stretching kanske. Inflammationsdämpande hjälper om du har inflammatio

Ajdå det var det jag befarade. Tror min mamma hade det när jag var liten, hon fick gå med högklackat i flera veckor :).

Har ingen aning om hur jag tejpar men får nog lägga på lite antiinflamatorisk efter löpningen.

Tack för era fina svar!

Känner du smärta dina första steg efter att du kommer upp ur sängen? Sitter smärtan på insidan av foten, i den bakre delen av hålfoten mot hälen?

Jag får inte ont när jag sovit utan efter vilan efter träningen. Det gör ont mitt under hälen, rakt in i hälen. Och ja det är då svårt/det gör ont att sätta ner den direkt å jag går då på tå de första stegen.

Härligt med engagemang om min häl :). Skönt n

Aj, aj, då låter det som hälsporre,... inget att leka med alls. ... Om det nu är så illa:

Råd 1: Inte gå i strumplästen (inte på några månader iaf), skaffa birkenstock att ha inomhus.
Råd 2: Friktionsmassage och stretching minst en gång per dag.
Råd 3: T

Jag har liknande problem, det gör ont mitt under hälen efter löpning. Inte ont som man kan ha om man har hälsporre, för det är mer på framsidan av hälen om jag fattat rätt? Har fått höra att jag har väldigt dålig fettkudde i hälen, den är uttrampad vilket

Hej!

Låter definitivt som hälsporre.

Mina råd:

1. Omedelbart se till att få remiss till ortopedklinik på sjukhus så att du kan få hjälp med att få iläggssulor gjutna efter dina fötter.

Köp extra sulor utöver de du får. Använd i alla skor du har där d

12