Quote from Guest on 11 January 2011, 10:05Hej!
Jag leder en grupp orienterare en gång i veckan i intervallträning inomhus. En tjej sa förra veckan att hon hade fått ont i utsidan av höften, där höft övergår i lår, typ benets utåtförare. Det var bara på höger sida, dvs sidan som är utåt i kurvorn
Hej!
Jag leder en grupp orienterare en gång i veckan i intervallträning inomhus. En tjej sa förra veckan att hon hade fått ont i utsidan av höften, där höft övergår i lår, typ benets utåtförare. Det var bara på höger sida, dvs sidan som är utåt i kurvorn
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 10:15Jag har samma problem, men jag kör ingen inomhus löpning. Jag kommer att följa denna tråd med intresse...
Jag har samma problem, men jag kör ingen inomhus löpning. Jag kommer att följa denna tråd med intresse...
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 10:45Har hon uteslutit löparhöft? Det är ungefär samma åkomma som löparknä, samma senstråk t om fast uppe vid höften istället för knäet.
BILD:http://www.sct.nu/traning/traningslara/itb/itb2.jpg
Har hon uteslutit löparhöft? Det är ungefär samma åkomma som löparknä, samma senstråk t om fast uppe vid höften istället för knäet.
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 11:34Intressant! Tack!
Om det skulle vara löparhöft, hur behandla? Samma stretchövningar som löparknä?
/Per
Intressant! Tack!
Om det skulle vara löparhöft, hur behandla? Samma stretchövningar som löparknä?
/Per
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 11:49Ja, det är samma behandling i princip fast uppe vid höften.
Det kan vara värt att försöka hitta vilka muskler hon är svagast i och balansera upp styrkan i bål och bäckenregionen. Det är inte säker att hon _är_ svag någonstans men det är inte helt ovanli
Ja, det är samma behandling i princip fast uppe vid höften.
Det kan vara värt att försöka hitta vilka muskler hon är svagast i och balansera upp styrkan i bål och bäckenregionen. Det är inte säker att hon _är_ svag någonstans men det är inte helt ovanli