Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En enkel fråga men kanske inte se enkelt att objektivt svara på;

Sprang sthlm maran i lördags. Tog väl inte ut mig helt men har kraftig träningsvärk i quadsen. Har isbadat, ismasserat och knallat runt i stödstrumpor. Tänkte försöka mig på ett varmbad ikv

Jodå, jag känner igen mig. Det är bara att börja cykla. Några lugna rundor och sen börja trycka på. Det är ju lite olika muskler och sen slipper du alla slag och stötar.

Träna lugnt för att hålla igång maskineriet. Realistiskt sett så är det ändå för kort tid kvar för att du ska få effekt av kvalitetsträning och långpass så det behöver du inte bry dig om.

Bra tips. Ska tillägga att jag mestadels har cyklat i vår (100 mil)

Jag ska väl hålla tyst om vad jag sysslar med, men det är ju 3 veckor kvar till VR, så jag passar på att klämma in "Jättelångt" 68km terränglöpning där emellan.
Får ju inte glömma bort hur man springer 🙂

Jan-erik Snyggt namn du har, En fråga hur långt springer du när du tränar inför 68 km?

Keep up the good work!

Jag håller inte med om att det är för kort tid till VR för att påverka formen. Skulle tro att det är ganska bra att få in några långa pass inför loppet nu så här tre veckor innan. Något pass på 6h, något på 5h och något på 4h. Dels för att vänja kroppen v

Jag tränar inte direkt mot "jättelångt" men lite beroende på hur mycket tid jag har under helgerna så föröker jag lägga in 5-6 mila pass varannan helg, tyvärr blir cykellångpassen lidande i år för att jag helhjärtat går in för att springa långtl

Tror inte, som Lars, att du ska lägga in några långpass med cykeln. Du behöver vila efter maran med lättare träning.
Ifjol sprang jag Broloppet tre veckor efter Köpenhamns marathon och jag kände definitivt fortfarande av maran då. Det kändes ok på Brolop