Quote from Guest on 25 May 2011, 14:05Har en fundering inför hösten. Skulle då vilja ha en lättskött, tålig, snabb och bra pendlare.
Kör idag racer på sommaren och mtb några få gånger på vintern.
Racern går fort och fungerar bra så länge det är ok väder, men känns inge kul att slita ut i sk
Har en fundering inför hösten. Skulle då vilja ha en lättskött, tålig, snabb och bra pendlare.
Kör idag racer på sommaren och mtb några få gånger på vintern.
Racern går fort och fungerar bra så länge det är ok väder, men känns inge kul att slita ut i sk
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 14:15Cx?
Cx?
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:00Jag är också på jakt efter den ultimata pendlarhojen.
Kör idag en Nishiki Ultra Pro. Bra, men med utrymme för förbättring.
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_ProTycker ungefär som du, men vill tillägga remdrift.
Trek Soho, eller Trek Distrikt kanske.
Jag är också på jakt efter den ultimata pendlarhojen.
Kör idag en Nishiki Ultra Pro. Bra, men med utrymme för förbättring.
http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultra_Pro
Tycker ungefär som du, men vill tillägga remdrift.
Trek Soho, eller Trek Distrikt kanske.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:10CX är den optimala pendlarhojen.
alt. så bygger man ett bra bakhjul med navväxlar och sätter det på en fixie/SS hoj.
CX är den optimala pendlarhojen.
alt. så bygger man ett bra bakhjul med navväxlar och sätter det på en fixie/SS hoj.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 15:13Rohloff 14 eller Alfine 11 är lämpliga som nav.
Rohloff 14 eller Alfine 11 är lämpliga som nav.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 18:52I min erfarenhet är inte navväxlar mer problemfria. Men det har väl kanske inte varit någon oerhörd kvalitet på de jag har prövat genom åren.
I min erfarenhet är inte navväxlar mer problemfria. Men det har väl kanske inte varit någon oerhörd kvalitet på de jag har prövat genom åren.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 18:56Menar du som i totalt underhållsfria?
Menar du som i totalt underhållsfria?
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 19:07Som i _mer_ underhållsfria. Annars har jag lite svårt att se poängen. På den cykel jag själv har haft med navväxel, liksom på de i min bekantskapskrets som har nya sådana, är det ganska mycket justerande av vajer för att få växellägena att fortsätta funge
Som i _mer_ underhållsfria. Annars har jag lite svårt att se poängen. På den cykel jag själv har haft med navväxel, liksom på de i min bekantskapskrets som har nya sådana, är det ganska mycket justerande av vajer för att få växellägena att fortsätta funge
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 19:10Jag tycker inte att det är så komplicerat med SRAM 7 växlad.
Jag tycker inte att det är så komplicerat med SRAM 7 växlad.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 19:16Jag har bara stört mig på att jag måste justera växellägena så ofta på de jag har råkat på.
Jag har bara stört mig på att jag måste justera växellägena så ofta på de jag har råkat på.