Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOptimal Pendlare?
You need to log in to create posts and topics.

Andrew.

Undrar om sambos förstår mattematik av den graden? 🙂

Snygg cykel. Påminer om Kona Paddy Wagon.
Om du vill övertyga dom där hemma så kan du ju säga att köpet är ju miljövänligt.

Jobbigt om n>s.

Kan meddela efter kontakt med Genesis att de missbedömde efterfrågan rejält på Day01 Alfine så det är helt slutsålt och dom kommer inte få in fler förrän i augusti, då med 8 och 11 växlars option som tillägg.
Där finns en återförsäljare i Köpenhamn, BenB

Oj då!

Tur att jag inte behöver någon förens i höst då 🙂 och Alfine 11växlat är ju ännu bättre.

Kan förstå efterfrågan! Det är ju en perfekt cykel för pendlare mec lite ambition att träna.

/Jesper

"Alfine så det är helt slutsålt och dom kommer inte få in fler förrän i augusti, då med 8 och 11 växlars option som tillägg."

Intressant! Vet du om 11-växlarsvarianten kom med bockstyre? är det i så fall samma leverantör av reglagen?

/Jesper

Nej, fick bara att det skulle komma fler möjligheter men dom har lovat att höra av sig när det närmar sig leverans av de nya så då ska vi väl kunna diskutera bits and pieces i denna tråden också 🙂

Ja håll oss uppdaterade, är verkigen sugen på att lägga en bestälning till hösten och då vill man ju ha det senaste ju...(H)

Jag köpte en Trek Valencia i höstas som jag kört med i vinter. Rakt styre och skivbroms, med öppen växel. Den funkar bra med ett par saker att notera av värde:
1) Rakt styre är överlägset bockstyre i snöglopp och halt väglag. Det går att parera kast och s

En lösning på kondens som fryser är att spruta höljet fullt med fett innan man stoppar i vajern, då fryser det åtminstone inte fast.