Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumVikt klubben.Optimal vikt för löpning?
You need to log in to create posts and topics.

12

Själv är jag en gammal gym räv som har för länge legat under bänkpressen och tryckt på utan att ha några mål med min träning (och inte gett några större reslutat).
Men på senaste tiden har jag hittat det optimala träningen för mig och det har blivit löp

Intressant ämne! Jag har också undrat en del hur det påverkar, har tyvärr inte kommit fram till nåt särskilt. Har dock hört att man kan vinna tom kanske upp till en minut per kg (inom rimliga gränser) på milen. Låter ju mkt bra i så fall.

Jag är 185 lång

Problemet känns en då som att allt ligger i kolhydraterna och hur man skall kunna orka springa de sträckor man är van med samtidigt som att man drar ner och nästan inte alls äter kolhydraterna, detta för att förbränna sitt fett och inte sina muskler. Skal

Vete sjutton hur det är tänkt att funka ihop 🙂 Min plan var att bara göra det, alltså gå ner i vikt och fortsätta springa långt. Kanske är lite optimistiskt... 🙂

Intressant kan ingen googla lite på sin arbetstid för att hitta lite vetenskap kring detta?

Att inte äta kolhydrater tror jag är helt döfött. Läste i runners om en kille som gick på atkinson samtidigt som han tränade bara för att testa. Målet var 14 daga

Känns optimistiskt. Det om du kanske springer samma sträckor som förr men långsammare för att fortfarande hålla kroppen (musklerna) vana med de långa sträckorna...
Själv skall jag nog lägga upp det så att till vintern skall jag satsa på att bygga upp mig

Ehh vem lurar jag, löpning är endå jävulens påfund, jag blir bara trasig av det.

Jag skiter i vikten och satsar på att äta pistash vete katter istället.

Jag har experimenterat en hel del med detta under de senaste 4-5 aren, men har pa senare tid tagit det lite lugnare med lopningen.

Har ar nagra av mina erfarenheter:
* Ett kilo mindre minskar miltiden med c:a en minut. Detta har gallt oavsett om jag haft

Hur motiverar man sig själv till att börja räkna kalorier.

Jag tycker det vore fantastiskt intressant att veta vad man egentligen ätit dom senaste veckorna. Men jag kommer aldrig till skott med det. Jag har helt enkelt inte disiplin till att logga vad j

Det finns dataprogram att tillgå om man vill räkna kalorier mm.
Ett är Hälsovakten den finns på nätet. www. halsovkten.se. Har själv använt den ett tag. Den är lätt att använda.

12